Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

 

Τζο Μπάιντεν για τον πόλεμο στην Ουκρανία: Ο Πούτιν βρίσκεται σε «δύσκολη θέση»

Ο Τζο Μπάιντεν, μιλώντας χθες Παρασκευή, χαρακτήρισε τον Βλαντίμιρ Πούτιν ως «περιερχόμενο σε δύσκολη θέση» στο παρόν στάδιο, εξαιτίας της πίεσης που ασκείται από τη διεθνή κοινότητα. Οι δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου έρχονται την ίδια ημέρα που οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της Βρετανίας ανακοίνωσαν συντονισμένα μέτρα κυρώσεων, στοχεύοντας τον ρωσικό ενεργειακό τομέα.

Η απόφαση αυτή εντάσσεται στις προσπάθειες να αυξηθεί η πίεση στη Ρωσία, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία πλησιάζει την τρίτη του επέτειο. Σε δηλώσεις του, ο Τζο Μπάιντεν τόνισε: «Είναι αληθινά σημαντικό να μη του δοθεί η παραμικρή ανάπαυλα», αναφερόμενος στον Ρώσο πρόεδρο.


 

Συρία: Δημόσια εκτέλεση δημάρχου που κατηγορήθηκε ότι ήταν πιστός του προηγούμενου καθεστώτος

Η δημόσια εκτέλεση του Δημάρχου της Ντούμαρ, προαστίου στα βορειοδυτικά της Δαμασκού, συγκλονίζει τη Συρία , καθώς αποτελεί ακόμη μία πράξη αντεκδίκησης κατά όσων θεωρούνται υποστηρικτές του προηγούμενου καθεστώτος του Μπασάρ αλ Άσαντ. Σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (SOHR), η εκτέλεση του Μάζεν Κινάνα έγινε από ένοπλους συνδεόμενους με τη νέα εξουσία.

«Ο Μάζεν Κινάνα, γνωστός για την πίστη του στο προηγούμενο καθεστώς, εκτελέστηκε από ένοπλους που ανήκουν στη συμμαχία οργανώσεων που κατέλαβε την εξουσία στις 8 Δεκεμβρίου», ανέφερε η ΜΚΟ, η οποία εδρεύει στη Βρετανία και αντλεί πληροφορίες από δίκτυο πηγών στη Συρία.

Ο Μάζεν Κινάνα κατηγορείτο για «σύνταξη ψευδών αναφορών ασφαλείας», που οδήγησαν στη φυλάκιση, τα βασανιστήρια και, σε πολλές περιπτώσεις, στον θάνατο νέων ανθρώπων στην περιοχή. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, η δράση του θεωρείται υπεύθυνη για την απώλεια δεκάδων ζωών.

Η εκτέλεσή του προκάλεσε «σκηνές αγαλλίασης» στους κατοίκους της περιοχής, όπως μεταδίδει η ΜΚΟ. Ωστόσο, οι νέες de facto αρχές της Συρίας δεν έχουν προβεί σε καμία επίσημη τοποθέτηση για το γεγονός.

Η συμμαχία ένοπλων οργανώσεων που ανέλαβε την εξουσία στη Συρία πραγματοποιεί εντατικές εκκαθαρίσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας, αναζητώντας αξιωματούχους και συνεργάτες του προηγούμενου καθεστώτος. Ανάμεσα στους συλληφθέντες συγκαταλέγονται:

  • Πληροφοριοδότες των υπηρεσιών ασφαλείας.
  • Ένοπλοι πιστοί στο καθεστώς Άσαντ.
  • Υποστηρικτές του Ιράν.
  • Κατώτεροι αξιωματικοί που κατηγορούνται για φόνους και βασανιστήρια.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Συριακού Παρατηρητηρίου, Ράμι Άμπντελ Ραχμάν, αρκετοί από τους συλληφθέντες εκτελούνται αμέσως, πρακτική που ο ίδιος χαρακτήρισε «εντελώς απαράδεκτη».

Η κατάληψη της Δαμασκού στις 8 Δεκεμβρίου από τους αντάρτες ανάγκασε τον Μπασάρ αλ Άσαντ να εγκαταλείψει τη χώρα, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη Συρία. Παρά τις διεθνείς ανησυχίες για την κυριαρχία ακραίων ισλαμιστικών δυνάμεων, οι νέες αρχές έχουν υποσχεθεί την ίδρυση «κράτους δικαίου».

Ο επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών, Ανάς Χάταμπ, δήλωσε στα τέλη Δεκεμβρίου: «Η αδικία και η τυραννία του παλιού καθεστώτος ανήκουν στο παρελθόν. Ο μηχανισμός ασφαλείας της Συρίας θα επανιδρυθεί».

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025

 

Ακυρώνεται το Turkaegean – Θεοδωρικάκος: «Η Ελλάδα υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα τα εθνικά της συμφέροντα και στο εμπορικό πεδίο»

Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), με απόφαση του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. (C58927, 10/01/25) ακυρώνεται το Ευρωπαϊκό Εμπορικό Σήμα ΤYRKAEGAN 

Υπενθυμίζεται, πως το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας (TGA) κατέθεσε προς κατοχύρωση στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. το εμπορικό σήμα ‘’Turkaegean’’. Τον Φεβρουάριο του 2023, επί υπουργίας Άδωνι Γεωργιάδη, ασκήθηκε αίτηση ακύρωσης από την Ελληνική Δημοκρατία, με χειρισμό της υπόθεσης από τον ΟΒΙ για την προσβολή του σήματος του τουρκικού οργανισμού. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών είναι η σημερινή απόφαση, η οποία αποτελεί δικαίωση των ελληνικών θέσεων.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, δήλωσε: «Η Ελλάδα με την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ισχυρή στο διεθνές στερέωμα και υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα τα εθνικά της συμφέροντα και στο εμπορικό πεδίο. Διεκδικούμε το δίκιο μας με όλες μας τις δυνάμεις και με κάθε έννομο μέσο. Έτσι φτάσαμε και στη δικαίωση με την προσβολή του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Σήματος ‘’Turkaegean’’».

Ο Πρόεδρος του ΟΒΙ, Δημήτρης Χρόνης, ανέφερε: «Η απόφαση ακύρωσης του ‘’Turkaegean’’ ικανοποιεί πλήρως τις ελληνικές θέσεις και δικαιώνει σε απόλυτο βαθμό την απόφαση να καταφύγουμε στην προσβολή του σήματος».

Ο Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, σχολίασε: «Στην υπόθεση ‘’Turkaegean’’ o ΟΒΙ μαζί τους νομικούς παραστάτες που εκπροσώπησαν την χώρα, δουλέψαμε συστηματικά και μεθοδικά για να έρθει το σημερινό θετικό αποτέλεσμα σε μια δύσκολη νομική μάχη».

 

Διευκρινίσεις από συνεργάτιδα του Κώστα Σημίτη για τα περί αποποίησης της σύνταξής του από την σύζυγό του, Δάφνη

Η Χριστίνα Πουλίδου, στενή συνεργάτιδα του Κώστα Σημίτη και γνωστή δημοσιογράφος, απαντά μέσω ανάρτησης στα κοινωνικά δίκτυα στα συνεχιζόμενα δημοσιεύματα που αφορούν τη Δάφνη Σημίτη, τονίζοντας ότι παρά τις «διαψεύσεις, συνεχίζεται επίμονα η διάχυση της παραπληροφόρησης».

Συγκεκριμένα στην ανάρτησή της αναφέρει:

«Επειδή διαβάζω κάποια αναπαραγόμενα ρεπορτάζ.

Η κυρία Δάφνη Σημίτη είναι ένας αξιοπρεπής και περήφανος άνθρωπος, που ακολουθεί τον νόμο και δεν ζητά χατηράκια. Βεβαίως από σήμερα διατίθενται στις υπηρεσίες τους τα θαυμάσια παιδιά της προσωπικής ασφάλειας του Κ. Σημίτη. Βεβαίως επιστρέφεται το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του πρώην πρωθυπουργού, φροντισμένο και πλυμένο. Ο Θ. Φιλιππόπουλος τα κάνει όλα σωστά, όπως θα ήθελε ο Πρόεδρος. Βεβαίως αδειάζει το γραφείο του στη Βουλή.

Τα περί «αποποίησης της σύνταξης» όμως γιατί; Δεν ξέρω το θέμα, ούτε τολμώ να ρωτήσω τέτοιες ώρες, που η απώλεια είναι ακόμη ζωντανή. Θα το θεωρούσα όμως παράλογο. Δεν είναι σε αντιδικία με την Πολιτεία η κυρία Σημίτη για να «αποποιηθεί» τη σύνταξη, ούτε αποτελεί κατάχρηση δικαιώματος. Είναι μια βιοποριστική ανακούφιση που προβλέπει η Πολιτεία για τις χηρείες.

Με εντυπωσιάζει λοιπόν η επιμονή στη διάχυση αυτής της παραπληροφόρησης, παρά τις διαψεύσεις. Μήπως για να ακυρωθεί εκ των πραγμάτων και μετά να συκοφαντηθεί η κυρία Σημίτη ως «μικρόψυχη»;

(Δεν είναι της φαντασίας μου. Είδα να παίζεται αυτό το σενάριο αρκετές φορές, σε διαφορετικές περιστάσεις, σε βάρος του πρώην πρωθυπουργού)».

 

 

Ντόναλντ Τραμπ: Καταδίκη αλλά χωρίς ποινή φυλάκισης για την υπόθεση χρηματισμού της Στόρμι Ντάνιελς – «Διατηρεί το δικαίωμα να κυβερνήσει»

Την «απαλλαγή χωρίς όρους» του 47ου εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, αποφάσισε την Παρασκευή (10/1) το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας για την υπόθεση χρηματισμού της πρώην πρωταγωνίστρια αισθησιακών ταινιών, Στόρμι Ντάνιελς. 

Από την πλευρά του, ο Εισαγγελέας της υπόθεσης, Τζόσουα Στέινγκλας, ανέφερε κατά την αγόρευσή του ότι ο Τραμπ ήταν «αμείλικτος στις ανυπόστατες επιθέσεις του» αναφορικά με την υπόθεση των πληρωμών που έκανε εν κρυπτώ στη Ντάνιελς, ώστε να εξαγοράσει τη σιωπή της. Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ «απέχει πολύ από το να εκφράσει οποιαδήποτε μεταμέλεια για την εγκληματική του συμπεριφορά» και «ενθάρρυνε τους άλλους να απορρίψουν την ετυμηγορία των ενόρκων».

«Πρέπει να σεβόμαστε το αξίωμα της προεδρίας και την επικείμενη ορκωμοσία του», είπε χαρακτηριστικά.

Ο εισαγγελέας συνέχισε λέγοντας ότι η ποινή της απαλλαγής χωρίς όρους διατηρεί το καθεστώς του Τραμπ ως καταδικασμένου κακοποιού, ενώ ο ίδιος ασκεί τις εφέσεις του και «δίνει πλήρη ισχύ και σεβασμό στην ετυμηγορία, διατηρώντας παράλληλα την ικανότητα του κατηγορουμένου να κυβερνήσει».

Σημειώνεται ότι ο Ρεπουμπλικάνος μεγιστάνας που επανεξελέγη την 5η Νοεμβρίου a priori δεν θα εκτίσει ποινή φυλάκισης.

Υπενθυμίζεται πως το ίδιο όργανο απέρριψε την Πέμπτη (9/1) την αίτηση του εκλεγμένου προέδρου με σκοπό την ακύρωση της απαγγελίας της ποινής του μετά την καταδίκη του από δικαστήριο στη Νέα Υόρκη για την υπόθεση.

Το Ανώτατο Δικαστήριο, απέρριψε με ψήφους 5-4 την επείγουσα αίτησή του να εμποδίσει την καταδίκη της Παρασκευής σημειώνοντας πως ο εκλεγμένος πρόεδρος έχει δικαίωμα να ασκήσει έφεση σε αυτήν στη δικαιοσύνη της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

 

Αποφυλακίστηκε η γυναίκα που μαχαίρωσε 19 φορές συμμαθήτριά της για να «ευχαριστήσει» τον Slender Man. Ποιος είναι ο φανταστικός χαρακτήρας τρόμου

Μια γυναίκα από το Ουισκόνσιν των  ΗΠΑ , η οποία σε ηλικία 12 ετών διέπραξε μια αποτρόπαια επίθεση με μαχαίρι   εναντίον της συμμαθήτριάς της, σχεδόν σκοτώνοντάς την, με σκοπό να «ευχαριστήσει» -όπως είχε δηλώσει- τον διάσημο διαδικτυακό χαρακτήρα τρόμου Slender Man, πρόκειται να αποφυλακιστεί από το ψυχιατρικό ίδρυμα όπου παρέμεινε για επτά χρόνια.

Η απόφαση για την αποφυλάκισή της ελήφθη έπειτα από τις καταθέσεις ειδικών, οι οποίοι επιβεβαίωσαν τη σημαντική πρόοδό της στη θεραπεία της ψυχικής της ασθένειας, ενώ ο δικαστής έκρινε ότι δεν αποτελεί πλέον κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.

Φωτογραφία: AP

Η υποβολή του αιτήματος αποφυλάκισης

Η Μόργκαν Γκέιζερ, η οποία βρίσκεται στο ψυχιατρικό ίδρυμα Winnebago Mental Health Institute για σχεδόν επτά χρόνια, έχει υποβάλει τέσσερα αιτήματα αποφυλάκισης από τον Ιούνιο του 2022.Η πρώτη της αίτηση αποσύρθηκε, ενώ η δεύτερη απορρίφθηκε τον Απρίλιο του 2023, με τον δικαστή Μάικλ Μπόρεν να εκτιμά ότι η Γκέιζερ εξακολουθούσε να αποτελεί απειλή για την κοινωνία.

Φωτογραφία: AP

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια ακρόασης τον Οκτώβριο, ο Μπόρεν αποφάσισε να εγκρίνει την αποφυλάκιση της, αναγνωρίζοντας τη σημαντική πρόοδο στην ανάρρωσή της και την ετοιμότητά της να επανενταχθεί στην κοινωνία.

Η υπόθεση του μαχαιρώματος

Η Γκέιζερ και η Ανίσα Βάιερ ήταν 12 ετών όταν το 2014, παρακίνησαν τη συμμαθήτριά τους Πέιτον Λούτνερ να τις ακολουθήσει σε ένα πάρκο, αφού είχαν περάσει τη νύχτα μαζί.Η Γκέιζερ μαχαίρωσε την Λούτνερ 19 φορές, ενώ η Βάιερ την ενθάρρυνε. Η Λούτνερ κατάφερε να επιβιώσει από την επίθεση.

Οι δύο έφηβες ανέφεραν αργότερα στους ερευνητές ότι η επίθεση έγινε για να κερδίσουν το «δικαίωμα» να γίνουν «υπηρέτριες» του Slender Man, επειδή θεωρούσαν ότι θα πλήξει τις οικογένειές τους εάν δεν εκτελούσαν την εντολή του.

Ποιος είναι ο Slender Man

Ο Slender Man είναι ένας υπερφυσικός χαρακτήρας που δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2009 από τον Έρικ Κνούντσεν, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Victor Surge», στο διαδικτυακό φόρουμ «Something Awful».

Ο χαρακτήρας απεικονίζεται συνήθως ως ψηλό, λεπτό ανθρωποειδές πλάσμα χωρίς χαρακτηριστικά προσώπου και κεφαλή, ντυμένο με ένα μαύρο κοστούμι.

Με την πάροδο των ετών, ο Slender Man έγινε ένα σύμβολο στον κόσμο του τρόμου και της διαδικτυακής ποπ κουλτούρας, αποκτώντας τη φήμη ενός μυστηριώδους και επικίνδυνου πλάσματος που μπορεί να ελέγξει το μυαλό των ανθρώπων.

Η δημοτικότητα του Slender Man έχει εμπνεύσει διάφορα πρότζεκτ, όπως βιντεοπαιχνίδια (Slender: The Eight Pages και Slender: The Arrival), το χαρακτήρα Enderman στο «Minecraft», καθώς και τη σειρά στο YouTube «Marble Hornets».

Η επιρροή του χαρακτήρα έχει επεκταθεί σε αποκριάτικες στολές, ντοκιμαντέρ, ακόμα και σε κινηματογραφικές μεταφορές, όπως η ταινία του 2018 που βασίζεται στην υπόθεση της επίθεσης.

Ψυχιατρική αξιολόγηση

Τρεις ψυχολόγοι που εργάζονται με την Μόργκαν Γκέιζερ από την ημέρα της εισαγωγής της στο ψυχιατρικό ίδρυμα κατέθεσαν στην ακρόαση της Πέμπτης, ότι η Γκέιζερ έχει σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο το τελευταίο εξάμηνο.

Η δρ. Μπρουκ Λούντμποχμ ανέφερε ότι η Γκέιζερ έχει σταματήσει τα αντιψυχωτικά φάρμακα από το 2023 και δεν έχει εμφανίσει κανένα σύμπτωμα από τότε. Η δρ. Ντέμπορα Κόλινς σημείωσε ότι παρά τον κίνδυνο να διαπράξει ξανά αδίκημα, η Γκέιζερ έχει βελτιώσει τον συναισθηματικό της έλεγχο και έχει μάθει να διαχειρίζεται καλύτερα τις καταστάσεις.

Φωτογραφία: AP

Η Γκέιζερ φέρεται να δήλωσε ότι μετανιώνει βαθιά για ό,τι συνέβη και ότι δεν μπορεί να συγχωρήσει τον εαυτό της για την επίθεση.

Ο Τεντ Στσουπακιέβιτς, βοηθός εισαγγελέα της κομητείας Waukesha, δήλωσε ότι δεν μπορεί να εμπιστευτεί την Γκέιζερ, καθώς υποστήριξε σε προηγούμενες αξιολογήσεις της ότι οι παραισθήσεις της σχετικά με τον Slender Man ήταν υποκριτικές και ότι η επίθεση ήταν ένας τρόπος να ξεφύγει από τον κακοποιητικό πατέρα της.

Φωτογραφία: AP

Παρά τη διαφωνία αυτή, ο δικαστής Μπόρεν αποδέχτηκε την πρόοδο της Γκέιζερ και εξέδωσε την απόφαση αποφυλάκισης.

 

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Προσπαθεί να κλείσει ραντεβού με τον Τραμπ πριν από την ορκωμοσία του – Τι φοβούνται οι Βρυξέλλες

Για το ενδεχόμενο ο  Ντόναλντ Τραμπ να άρει τα μέτρα της περιόδου του προέδρου Μπάιντεν ανησυχούν στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Ταυτόχρονα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προσπαθεί να κλείσει ραντεβού με τον Ντόναλντ Τραμπ πριν από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με τους Financial Times, αξιωματούχοι της Ε.Ε. αναλύουν εκατοντάδες εκτελεστικά διατάγματα και κυρώσεις που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν καθώς αυξάνεται η ανησυχία ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θα τα ανακαλέσει και θα προκαλέσει ανατροπές στις διεθνείς σχέσεις και το εμπόριο.

Οι Βρυξέλλες ανησυχούν ότι ο Τραμπ θα μπορούσε να επιδιώξει να ανατρέψει τις αποφάσεις του προκατόχου του απλώς και μόνο επειδή ελήφθησαν από τον Μπάιντεν, χωρίς να εξετάζει ιδιαίτερα τον αντίκτυπο τέτοιων κινήσεων στους Ευρωπαίους συμμάχους των ΗΠΑ.

Aνώτεροι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διέταξαν την επανεξέταση των εκτελεστικών διαταγμάτων του Μπάιντεν, από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας έως το εμπόριο και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, σύμφωνα με τρεις πηγές που επικαλείται η εφημερίδα και έχουν ενημερωθεί για το θέμα.

Στόχος είναι να επεξεργαστούν ποιες ανατροπές θα μπορούσαν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην Ευρώπη ή να υπονομεύσουν τα μέτρα που θα πάρει ο ίδιος, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Η ταχύτητα των ενεργειών πριν από την ορκωμοσία του Τραμπ στις 20 Ιανουαρίου υπογραμμίζει «την ανασφάλεια της Ε.Ε. σχετικά με τις πιθανές ενέργειες του εκλεγμένου προέδρου όταν επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, μετά τις απειλές που έχει ήδη διατυπώσει εναντίον στενών συμμάχων των ΗΠΑ», σχολιάζουν οι Financial Times.

Η μεγαλύτερη ανησυχία της Ε.Ε. είναι να ανατρέψει ο Τραμπ τα πολλαπλά εκτελεστικά διατάγματα του Μπάιντεν που επέβαλαν κυρώσεις στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022, δήλωσαν οι αξιωματούχοι. Οι αξιωματούχοι της Ε.Ε. ελπίζουν ότι ο Τραμπ θα διατηρήσει αυτές τις κυρώσεις σε ισχύ για να τις χρησιμοποιήσει ως πιθανό μοχλό πίεσης σε ενδεχόμενες διαπραγματεύσεις με τη Μόσχα για την κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία.

Εκπρόσωπος της μεταβατικής ομάδας του Τραμπ δήλωσε στην εφημερίδα ότι ο εκλεγμένος πρόεδρος κέρδισε μια «ηχηρή εντολή να εφαρμόσει τις υποσχέσεις που έδωσε κατά την προεκλογική εκστρατεία και να διαταράξει το status quo στην Ουάσινγκτον».

Σύμφωνα με τους Financial Times, η Κομισιόν συγκρότησε το περασμένο καλοκαίρι μια εσωτερική ομάδα ανώτερων αξιωματούχων για τη χάραξη στρατηγικής σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις μιας δεύτερης προεδρίας Τραμπ και τον τρόπο με τον οποίο θα τις περιορίσει ή θα ανταποκριθεί σε αυτές.

Αυτή η ομάδα επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό σε θέματα όπως οι πιθανές εμπορικές συγκρούσεις, η μειωμένη υποστήριξη των ΗΠΑ προς την Ουκρανία και μια πιθανή μετατόπιση της δέσμευσης της Ουάσινγκτον στην ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια.

«Η ανησυχία είναι ότι αποφασίζει να ανατρέψει πράγματα μόνο και μόνο επειδή τα είχε κάνει ο Μπάιντεν. Πρέπει να ξέρουμε πώς αυτό θα μπορούσε να μας επηρεάσει», δήλωσε μία από τις πηγές.

Bloomberg: Η φον ντερ Λάιεν προσπαθεί να κλείσει ραντεβού με τον Τραμπ

Σύμφωνα με το Bloomberg, η πρόεδρος της Κομισιόν προσπαθεί να συναντηθεί με τον Τραμπ πριν από την ορκωμοσία του. Σύμφωνα με τις πηγές του πρακτορείου, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και οι συνεργάτες του Τραμπ έχουν συνομιλήσει, αλλά δεν είναι ακόμη σαφές αν θα είναι δυνατόν να οργανωθεί επίσκεψη στην έπαυλή του στη Φλόριντα πριν από τις 20 Ιανουαρίου. Να σημειωθεί ότι τις τελευταίες ημέρες η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ταλαιπωρείται από πνευμονία.

 

Ρωσία: Δύο νεκροί από φερόμενη ουκρανική επίθεση σε σούπερ μάρκετ στο Ντονέτσκ


Ο  Ουκρενικός Στρατός στρατός επιτέθηκε σε ένα σούπερ μάρκετ στην πόλη Ντονέτσκ, η οποία βρίσκεται υπό ρωσική κατοχή στην ανατολική Ουκρανία, με συνέπεια να σκοτωθούν δύο άτομα, ανέφερε σήμερα το ρωσικό κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο TASS.

Δεν υπήρξε άμεσος σχολιασμός από την Ουκρανία και το Reuters δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει άμεσα την πληροφορία.

Φωτογραφίες, των οποίων δεν έχει επιβεβαιωθεί η αυθεντικότητα, αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείχνουν ένα καμένο αυτοκίνητο μπροστά από ένα κατεστραμμένο διώροφο κυκλικό κτίριο και γύρω από αυτό συντρίμμια.

Το TASS μετέδωσε ότι άλλα κτίρια και περίπου 15 αυτοκίνητα καταστράφηκαν από την έκρηξη.

 

 Μήνυση Στίγκα κατά Δουδωνή για συκοφαντική δυσφήμηση κατ’ εξακολούθηση – Η απάντηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ

Στη Βουλή διαβιβάστηκε μήνυση του επικεφαλής των «Σπαρτιατών», Βασίλη Στίγκα, κατά του βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτη Δουδωνή, για συκοφαντική δυσφήμηση κατ’ εξακολούθηση.

Σε δήλωσή του ο βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτης Δουδωνής τόνισε τα εξής: «Δεν περίμενα σε ενάμιση χρόνο κοινοβουλευτικής διαδρομής να έχω την τόσο μεγάλη τιμή να μου κάνει μήνυση ο κ. Στίγκας και μάλιστα αυτή τη μέρα, κατά την οποία ζούμε μια πρώτη πικρή δικαίωση με την αναστολή της χρηματοδότησης των Σπαρτιατών, με την απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας. Και λέω πικρή γιατί θα επαναλάβω αυτό που είχα πει και στις 13 Σεπτεμβρίου του 2023 και αν είχαμε εισακουστεί τότε, δεν θα είχε χάσει 1 εκατομμύριο ο ελληνικός λαός. Τα χρήματα του ελληνικού λαού γίνονται άθυρμα στα χέρια καταδικασμένων εγκληματιών. Και δυστυχώς αυτά είναι 995.000 ευρώ».

Στις 15 Ιανουαρίου η απόφαση για την αναστολή χρηματοδότησης των «Σπαρτιατών»

Την Τετάρτη 15 Ιανουάριου η Ολομέλεια της Βουλής θα αποφασίσει για την αναστολή χρηματοδότησης των «Σπαρτιατών». Η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής εισηγείται στην Ολομέλεια την αναστολή της χρηματοδότησης των «Σπαρτιατών», σε εφαρμογή των διατάξεων του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκαν λίγο πριν την εκπνοή του 2024.

Σύμφωνα με όσα ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής, στη συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τετάρτη, τον λόγο μπορούν να πάρουν οι εκπρόσωποι των κοινοβουλευτικών ομάδων και οι βουλευτές που έχουν αντίρρηση με τη γνώμη της Επιτροπής Δεοντολογίας (σ.σ. θεωρητικά μπορούν να μιλήσουν όλοι οι βουλευτές των «Σπαρτιατών»). Θα μπορεί να μιλήσει, επίσης, και Εκπρόσωπος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος το οποίο αφορά η εισήγηση της Επιτροπής Δεοντολογίας. Η συζήτηση αναμένεται να αρχίσει στις 10:00 και θα ακολουθήσει η διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας.

«Η εισήγηση της Επιτροπής Δεοντολογίας για την αναστολή της χρηματοδότησης των “Σπαρτιατών” ήταν αναμενόμενη, με βάση τον νόμο και τη λογική. Υπάρχει σύνδεση της αποφάσεως του Α’ Τμήματος του Αρείου Πάγου με την παλαιά απόφαση καταδίκης του Ηλία Κασιδιάρη. Αυτή η σύνδεση έγινε αντιληπτή και γι’ αυτό η εισήγηση για την αναστολή της χρηματοδότησης των “Σπαρτιατών” έλαβε 15 ψήφους υπέρ και δύο ψήφους κατά, στην Επιτροπή Δεοντολογίας». Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων, αμέσως μετά τη Διάσκεψη των Προέδρων, στην οποία οριστικοποιήθηκε το πλαίσιο της επικείμενης συζήτησης στην Ολομέλεια, την προσεχή Τετάρτη.

 Ελλαδα

Ένταλμα σύλληψης για τον συντηρητή του ασανσέρ στον «Ερυθρό Σταυρό»

Θεωρείται υπεύθυνος για την κατάσταση του ανελκυστήρα, που κατά την χθεσινή του πτώση τραυμάτισε τρεις ανθρώπους
Τρεις άνθρωποι τραυματίστηκαν, στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», όταν η καμπίνα του ασανσέρ που χρησιμοποιείται για την μεταφορά σθενών στα χειρουργεία, «έπεσε» δύο ορόφους, από τον πρώτο όροφο στο υπόγειο, καθώς κόπηκε το συρματόσχοινο, με συνέπεια να τραυματιστούν σοβαρά τόσο οι δύο νοσηλευτές του ΕΚΑΒ, όσο και ο ηλικιωμένος ασθενής, τον οποίο συνόδευαν.

Και οι τρεις, υποβάλλονται  πλέον σε εξονυχιστικές εξετάσεις, ενώ υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία και όπως έγινε γνωστό θα νοσηλευθούν σε θάλαμο. Όπως έγινε γνωστό, ο ένας από τους δύο νοσηλευτές του ΕΚΑΒ, έχει υποστεί κατάγματα σε τέσσερα πλευρά και κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Το εν λόγω περιστατικό ωστόσο, δεν είναι πρωτόγνωρο στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, καθώς όπως αναφέρουν οι γιατροί  και οι νοσηλευτές, υπάρχουν συνεχώς παρόμοια προβλήματα, ειδικά με τους ανελκυστήρες που πολλές φορές σταματούν, καθώς δεν γίνεται η απαραίτητη συντήρηση, παρά μόνο αφού υπάρξει πρώτα συγκεκριμένο πρόβλημα.

Οι τρεις επιβαίνοντες στον ανελκυστήρα ήταν τυχεροί μέσα στην ατυχία τους, αφού η καμπίνα του ασανσέρ «έπεσε» από μικρό ύψος, μόλις δύο ορόφους. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν  οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου, μεταφορές ασθενών στα χειρουργεία που βρίσκονται στο υπόγειο γίνονται από όλους τους ορόφους του «Ερυθρού Σταυρού». Αν δηλαδή, η καμπίνα του ασανσέρ, έπεφτε, από τον 5ο ή τον 6ο όροφο, το πιθανότερο είναι ότι θα θρηνούσαμε νεκρούς




 

Θεσσαλονίκη: Γυναίκα φιλοξένησε τον Αφρικανό εραστή της, αλλά αυτός έκανε «κατάληψη» και απειλούσε να τη σκοτώσει

Τον φιλοξένησε προσωρινά, αλλά αυτός έγινε βίαιος και δεν έφευγε, ενώ απειλούσε να την αφήσει έγκυο. «Νιώθω ντροπή για τον εαυτό μου» λέει η νεαρή - Του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 25 μηνών

Σε πραγματική περιπέτεια κατέληξε η απόφαση μιας νεαρής γυναίκας στη Θεσσαλονίκη  να φιλοξενήσει στο σπίτι της έναν άντρα που είχε μόλις γνωρίσει και συνευρεθεί μαζί του ερωτικά.


Η υπόθεση απασχόλησε τους δικαστές του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης όταν η γυναίκα ζήτησε τη βοήθεια της αστυνομίας προκειμένου να απαλλαγεί από τον κατηγορούμενο που εγκαταστάθηκε με το «έτσι θέλω» στην οικία της και την απειλούσε, μεταξύ άλλων, ότι θα την αφήσει έγκυο παρά τη θέλησή της.

Λίγα λεπτά πριν ενημερωθούν οι Αρχές στις 29 Δεκεμβρίου, είχε προηγηθεί ένας ακόμα καβγάς μεταξύ τους καθώς το θύμα του ζητούσε να φύγει από το σπίτι της και εκείνος την έσπρωξε και πήγε να της επιτεθεί με δύο γυάλινους πίνακες που υπήρχαν στο διαμέρισμα.

Ο άντρας, ο οποίος είναι Αφρικανικής καταγωγής, συνελήφθη και παραπέμφθηκε να δικαστεί με την αυτόφωρη διαδικασία. Το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για απόπειρα σωματικής βλάβης, απειλή και παράνομη βία και του επιβλήθηκε συνολική ποινή φυλάκισης 25 μηνών. Μάλιστα, οι δικαστές διέταξαν να εκτίσει την ποινή του, ωστόσο η έφεσή του έχει αναστέλλουσα δύναμη στην εκτέλεση της ποινής και έτσι αφέθηκε ελεύθερος.

«Δεν άντεχα, προσπαθούσα να τον διώξω»

«Δε μπορούσα να τον διώξω από το σπίτι μου. Όλα ξεκίνησαν πριν από ενάμιση μήνα περίπου όταν ήπιαμε κάποιες μπύρες μαζί και στη συνέχεια τον φιλοξένησα προσωρινά. Είχαμε σεξουαλικές επαφές όμως του ζητούσα να χρησιμοποιεί προφυλάξεις και εκείνος με αγνοούσε, παρόλο που αντιμετωπίζω και προβλήματα υγείας. Προσπαθούσα να τον διώξω, δεν τον άντεχα», είπε η γυναίκα και πρόσθεσε ότι η απάντηση που λάμβανε ήταν: «Δεν θα φύγω ποτέ. Θα σου κάνω παιδί χωρίς να το θέλεις».

Η ένταση κορυφώθηκε μεταξύ τους όταν το θύμα έβγαλε τα πράγματά του έξω από το σπίτι, για να πιέσει την αποχώρησή του και εκείνος εκδήλωσε βίαιη συμπεριφορά απέναντί της. «Με απείλησε και προσπάθησε να με χτυπήσει. Φοβήθηκα πάρα πολύ. Πήρα ένα μαχαίρι και του είπα ότι θα σκοτωθώ, γιατί δεν ήξερα πώς αλλιώς να αντιδράσω. Με έσπρωξε και δεν έφευγε», κατέθεσε, εξηγώντας πως χρειάστηκε να ζητήσει βοήθεια από τους γείτονες, οι οποίοι ωστόσο δεν επενέβησαν άμεσα.

Μάλιστα, κατά το κατηγορητήριο, φαίνεται να απείλησε το θύμα λέγοντας ότι δε θα αποχωρήσει ποτέ από την οικία της και ότι θα την σκοτώσει. «Νιώθω ντροπή για τον εαυτό μου. Δεν έχω πειράξει ούτε μυρμήγκι, δεν ήθελα να βρεθώ εδώ. Αν το μάθει ο πατέρας μου θα πεθάνει. Δε θέλω να με ξανά ενοχλήσει», υπογράμμισε η γυναίκα.

Από την πλευρά του, ο κατηγορούμενος υποστήριξε στην απολογία του ότι δεν είχε καμία πρόθεση να ασκήσει βία. «Την αγαπώ, αλλά θέλω και εγώ να χωρίσουμε. Θέλω μόνο να πάρω τα πράγματά μου από το σπίτι», είπε, ενώ στην ερώτηση των δικαστών για το αν ζει νόμιμα στην ελληνική επικράτεια απάντησε ότι έχει σύζυγο Ελληνίδα και παιδί οι οποίοι ζουν στη Νάξο.

Την καταδίκη του για όλες τις πράξεις για τις οποίες κατηγορείτο πρότεινε και η εισαγγελέας της έδρας.

 

Διεθνής Διαστημικός Σταθμός: Η έκκληση από τους παγιδευμένους αστροναύτες – «Θέλουμε να γυρίσουμε πίσω»

Οι Αμερικανοί  αστροναύτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι επί επτά μήνες στο διάστημα άφησαν να εννοηθεί ότι έχουν επιβαρυνθεί ψυχολογικά.

Ο 62χρονος Μπουτς Γουίλμορ και η 59χρονη Σουνίτα Γουίλιαμς είπε κατά την διάρκεια βιντεοκλήσης στους υπευθύνους της NASA «τελικά, θέλουμε να γυρίσουμε σπίτι».

Οι δύο αστροναύτες προσγειώθηκαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) στις 5 Ιουνίου και από τότε μένουν εκεί. Η επίσκεψή τους στο διάστημα ήταν προγραμματισμένο να διαρκέσει μόλις οκτώ ημέρες. Ωστόσο έπειτα από ανησυχίες για την ασφάλεια τους η ΝASA αποφάσισε να στείλει το διαστημόπλοιο Boeing Starliner πίσω στη γη χωρίς τους αστροναύτες.

Τον Αύγουστο του 2024, αποφασίστηκε ότι θα επέστρεφαν στην πατρίδα τους με ένα αεροσκάφος της SpaceX το 2025. Την Τετάρτη, οι δύο Αμερικανοί αστροναύτες με τους αστροναύτες Νικ Χέιγ και Ντον Πέτιτ στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό συναντήθηκαν για να μοιραστούν περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωή τους στο διάστημα.

Οι αστροναύτες συμμετείχαν σε βιντεοκλήση με τον διοικητή της NASA Μπιλ Νέλσον και την αναπληρώτρια διοικητή Παμ Μελρόι. Η Γουίλιαμς μοιράστηκε με τον Γουίλμορ το πώς αισθάνονται για τις συγκλονιστικές συνθήκες και την προσαρμογή τους στην παρατεταμένη παραμονή τους στο διάστημα. «Ναι, κάποια στιγμή θέλουμε να γυρίσουμε σπίτι, γιατί αφήσαμε τις οικογένειές μας πριν από λίγο καιρό, αλλά έχουμε πολλά να κάνουμε όσο είμαστε εδώ πάνω», είπε η Γουίλμορ.

«Πρέπει να τελειώσουμε με όλα αυτά τα πράγματα πριν πάμε σπίτι», ανέφερε η Γουίλμορ. Οι δύο αστροναύτες αναμένεται να επιστρέψουν στην πατρίδα τους στις αρχές Απριλίου.

Ωστόσο οι δύο αστροναύτες δεν φάνηκαν να ανησυχούν για τις συνθήκες της ζωής τους και διέψευσαν τις ανησυχίες για την έλλειψη ρούχων και πόρων.

Όταν πήγαν στο διάστημα τον περασμένο Ιούνιο είχαν λίγα ρούχα επειδή το Starliner χρειαζόταν περισσότερο χώρο για το φορτίο, οπότε έπρεπε να θυσιαστούν κάποια προσωπικά αντικείμενα.

Ο Γουίλμορ δήλωσε: «Ήταν γνωστό ότι όταν ανεβήκαμε εδώ πάνω ανταλλάξαμε μερικά εξαρτήματα που θα χρειαζόμασταν στον διαστημικό σταθμό με κάποια από τα ρούχα μας».

«Έτσι φορέσαμε [τα ίδια] ρούχα για λίγο καιρό, αλλά αυτό δεν μας ενοχλεί, επειδή, ξέρετε, τα ρούχα είναι χαλαρά εδώ πάνω. Δεν είναι όπως στη γη, όπου ιδρώνεις και γίνεται άσχημο. Θέλω να πω, εφαρμόζουν χαλαρά, οπότε μπορείς να φοράς τα πράγματα, ειλικρινά, για εβδομάδες κάθε φορά, και δεν σε ενοχλεί καθόλου», ανέφερε ο Γουίλμορ. Οι αστροναύτες έχουν έκτοτε εφοδιαστεί με ρούχα που έφερε το Crew-9 τον περασμένο Σεπτέμβριο.

 

Διασωληνώθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος – Μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ

Νέο ιατρικό ανακοινωθέν για τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο. Όπως αναφέρεται, κρίθηκε απαραίτητο να διασωληνωθεί στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» όπου νοσηλεύεται τις τελευταίες ημέρες και βρίσκεται πλέον σε ΜΕΘ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο ιατρικό ανακοινωθέν από το νοσοκομείο, «η κατάσταση της υγείας του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ.κ Αναστάσιου παρουσίασε ραγδαία επιδείνωση και μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ όπου και βρίσκεται διασωληνωμένος».

Υπενθυμίζεται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, 95 ετών, είχε μεταφερθεί εσπευσμένα στην Αθήνα από τα Τίρανα. Από τις 30 Δεκεμβρίου ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Τιράνων με ίωση. Η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί, παρουσίασε γαστρορραγία και κρίθηκε επιβεβλημένη η μεταφορά του στον «Ευαγγελισμό»

 

Προετοιμάζεται συνάντηση Τραμπ με Πούτιν – «Θέλει να συναντηθούμε» λέει ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ

Ο Αμερικανός εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανέφερε χθες Πέμπτη πως η ομάδα του έχει αρχίσει να προετοιμάζει συνάντηση με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν για να «τελειώσει» ο πόλεμος στην Ουκρανία.

«Θέλει να συναντηθούμε, κι έχουμε αρχίσει να το οργανώνουμε», είπε ο κ. Τραμπ κατά τη διάρκεια συνάντησής του με Ρεπουμπλικάνους κυβερνήτες πολιτειών στην κατοικία του στο Μαρ-α-Λάγκο, στο Παλμ Μπιτς, στη Φλόριντα.

«Ο πρόεδρος Πούτιν θέλει να συναντηθούμε, το έχει μάλιστα πει δημόσια, και πρέπει να τελειώνουμε με αυτόν τον πόλεμο (στην Ουκρανία), που είναι αληθινός κυκεώνας», πρόσθεσε ο μεγιστάνας.

Κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης που παραχωρεί με απευθείας τηλεοπτική κάλυψη, ο κ. Πούτιν διαβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να συναντηθεί με τον κ. Τραμπ «ανά πάσα στιγμή».

«Αν συναντηθούμε μια μέρα με τον εκλεγμένο πρόεδρο Τραμπ, είμαι σίγουρος πως θα έχουμε πολλά πράγματα να πούμε ο ένας στον άλλον».

Ο Ντόναλντ Τραμπ, που θα αναλάβει την εξουσία την 20ή Ιανουαρίου, υποσχόταν συχνά στην προεκλογική εκστρατεία του πως θα έβαζε τέλος μέσα «σε 24 ώρες» στον πόλεμο στην Ουκρανία, ενώ έχει καλέσει να κηρυχθεί «άμεση κατάπαυση του πυρός» και να ξαναρχίσουν διαπραγματεύσεις Μόσχας-Κιέβου.

 

Τραμπ και Ομπάμα τα λένε σαν δύο καλοί φίλοι – Τι συζητούσαν στην κηδεία του Κάρτερ

Έντονο παρασκήνιο είχε η κηδεία του Αμερικανού προέδρου,  Τζίμι Κάρτερ καθώς στην τελετή προέκυψαν διάφορα «πηγαδάκια» και αμήχανες συναντήσεις.

Τι έλεγαν οι δύο πρόεδροι

Τα αμερικανικά ΜΜΕ επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο θέμα της συζήτησης που είχαν οι δύο άνδρες. Σύμφωνα με την New York Post που ζήτησαν την βοήθεια αναγνώστη χειλιών ο Ομπάμα φάνηκε να θίγει ένα σοβαρό θέμα στον Τραμπ αλλά να συμφωνούν ότι πρέπει να το συζητήσουν κατ’ ιδίαν.

Ο Ομπάμα φέρεται να λέει στον Τραμπ: «Θα επιστρέψεις στο φουαγιέ μετά;». Ο Τραμπ απάντησε: «Ενημέρωσε με στο φουαγιέ μετά ναι».

Τραμπ: Δεν συνειδητοποίησα πόσο φιλικό φαινόταν

Το βίντεο με την συνάντηση των δύο προέδρων έγινε viral και ο Τραμπ ρωτήθηκε για την οικειότητα του με τον Μπάρακ Ομπάμα. «Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο φιλικό φαινόταν. Είπα: “Φίλε, μοιάζουν με δύο ανθρώπους που συμπαθούν ο ένας τον άλλον”. Και μάλλον έτσι είναι», ανέφερε ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ.

«Έχουμε λίγο διαφορετικές φιλοσοφίες, σωστά; Αλλά πιθανόν να ταιριάζουμε. Δεν ξέρω. Απλά τα πηγαίναμε καλά. Αλλά εγώ τα πήγαινα καλά σχεδόν με όλους», τόνισε ο Ντόναλντ Τραμπ.

 φαίνεται να λέει: «Δεν μπορώ να μιλήσω, πρέπει να βρούμε ένα ήσυχο μέρος, μερικές φορές αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα και πρέπει να το κάνουμε αυτό έξω, ώστε να μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε, σίγουρα, σήμερα». Ο Ομπάμα έγνεψε και οι δύο άνδρες είπαν «σωστά» και «εντάξει».

Ωστόσο η συνάντηση που ξεχώρισε και καλύπτει τα πρωτοσέλιδα του αμερικανικού Τύπου είναι αυτή του Ντόναλντ Τράμπ  με τον Μπάρακ Ομπάμα. Οι δύο τους κάθισαν δίπλα δίπλα στον καθεδρικό ναό της Ουάσινγκτον και έμοιαζαν σαν δύο καλοί φίλοι που τα έλεγαν έπειτα από καιρό.

Ο Μπάρακ Ομπάμα ξεκίνησε να μιλάει και μάλιστα κάποια στιγμή έβαλε μπροστά στο στόμα του το χαρτί που κρατούσε για να μην φαίνεται τι ακριβώς λέει στον Τραμπ.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ χαμογελούσε και συζητούσε με άνεση με τον Ομπάμα γεγονός που προξένησε πολλές απορίες. Πρώτον τι έλεγαν και δεύτερον πώς έγινε το κλίμα τόσο φιλικό μεταξύ τους.

Αρχικά ο Τραμπ είναι ο άνθρωπος που στο παρελθόν είχε διακινήσει την θεωρία συνωμοσίας ότι ο Μπαράκ Ομπάμα στην πραγματικότητα δεν είναι Αμερικανός πολίτης αλλά Αφρικανός. Μάλιστα ο Μπάρακ Ομπάμα έφτασε στο σημείο να δώσει στην δημοσιότητα το πιστοποιητικό γέννησης του στην Χαβάη για να τερματίσει τις φήμες.

Επιπλέον το ζεύγος Ομπάμα προεκλογικά επιτέθηκε ουκ ολίγες φορές στον Ντόναλντ Τραμπ και υπογράμμιζε τις καταστροφικές συνέπειες μίας νέας θητείας του στον Λευκό Οίκο. Όλα αυτά, όμως, με την συνάντηση στον καθεδρικό ναό φάνηκε να αποτελούν παρελθόν.

 

Υγεία της καρδιάς: Η Νο1 τροφή που πρέπει να τρώνε όλοι οι άνθρωποι για την προστατεύσουν, σύμφωνα με γιατρό

Ανακαλύψτε έναν απλό τρόπο για να ενισχύσετε την υγεία της καρδιάς σας. Μια γιατρός αποκαλύπτει ότι μία τροφή, η οποία αποτελεί συστατικό της μεσογειακής διατροφής, μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη για την καρδιά . Μάθετε πώς μπορείτε να εντάξετε αυτό το τρόφιμο στην καθημερινή σας διατροφή και να απολαύσετε τα οφέλη του για την υγεία σας.

Πώς η διατροφή επηρεάζει την υγείας της καρδιάς

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις. Όμως, μία γιατρός αποκαλύπτει ότι υπάρχει μία συγκεκριμένη τροφή που μπορούν να τρώνε οι άνθρωποι καθημερινά και συμβάλλει στην προστασία της υγείας της καρδιάς.

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις περιλαμβάνουν μια σειρά καταστάσεων που επηρεάζουν την καρδιά ή το κυκλοφορικό σύστημα (καρδιαγγειακό σύστημα), όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικά επεισόδια και στεφανιαία νόσος.

Παρόλο που ορισμένα καρδιακά προβλήματα μπορεί να είναι αναπόφευκτα λόγω της γενετικής προδιάθεσης, κάποια άλλα μπορούν να προληφθούν ή ακόμη και να ανασταλούν μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής. Η διατροφή είναι ένας παράγοντας που μπορούμε να προσαρμόσουμε για την προώθηση της υγείας της καρδιάς. Σύμφωνα με μια ειδικό, υπάρχει μία συγκεκριμένη που μπορούμε να απολαμβάνουμε καθημερινά για αυτόν ακριβώς τον λόγο.

Η Dr. Deborah Lee, από το Dr Fox Online Pharmacy, εξήγησε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η διατροφή μπορεί να βοηθήσει την καρδιά. Προειδοποίησε ότι η «κακή» χοληστερόλη – λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας (LDL), το οξειδωτικό στρες και η συσσώρευση αιμοπεταλίων μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιαγγειακές παθήσεις.

«Η διατροφή είναι εξαιρετικά σημαντική όσον αφορά τον καρδιαγγειακό κίνδυνο καθώς επηρεάζει αυτούς τους τρεις παράγοντες», δήλωσε. «Διαφορετικοί τύποι λιπών καταναλώνονται μέσω της διατροφής, καθώς και αντιοξειδωτικά, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες σε φρούτα και λαχανικά.

Τα αντιοξειδωτικά εξουδετερώνουν τις δραστικές μορφές οξυγόνου (ROS) – αλλά ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τα παράγει. Πρέπει να καταναλώνονται ως μέρος της διατροφής. Αυτό που τρώμε, για παράδειγμα, μια δίαιτα υψηλή σε αλάτι και/ή υψηλή σε ζάχαρη μπορεί επίσης να επηρεάσει τη δραστηριότητα των αιμοπεταλίων και την τάση τους για πήξη», είπε η ειδικός.

Η Νο1 τροφή για υγιή καρδιά, σύμφωνα με γιατρό

Η Dr. Lee προτρέπει το κοινό να προσθέσει  ντομάτες στα καθημερινά γεύματα, τονίζοντας τα οφέλη τους για την υγεία. «Οι ντομάτες περιέχουν τη κόκκινη χρωστική ουσία, το λυκοπένιο, το οποίο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης (μία χρόνια πάθηση στην οποία εμφανίζεται βλάβη των μεγάλων και μεσαίων αρτηριών, από τα λιπίδια που παρουσιάζονται στα τοιχώματά τους)», εξήγησε η ειδικός.

«Η αθηροσκλήρωση είναι η κύρια αιτία των καρδιαγγειακών παθήσεων. Το λυκοπένιο βοηθά στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης εμποδίζοντας την οξείδωση των λιποπρωτεϊνών του πλάσματος», είπε η Dr. Lee. Η ειδικός επικαλέστηκε μια μετα-ανάλυση και επισκόπηση του 2022, σημειώνοντας ότι: «Σε μια πρόσφατη μετα-ανάλυση και επισκόπηση της βιβλιογραφίας του 2022, η υψηλή πρόσληψη λυκοπενίου μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 14%».

Η γιατρός αναφέρθηκε περαιτέρω σε έρευνα που δείχνει ότι οι ντομάτες, είτε ολόκληρες, είτε ως χυμός είτε ως πάστα, μπορούν να επηρεάσουν θετικά την υγεία της καρδιάς. Αναλύοντας συγκεκριμένες μελέτες, η Dr. Lee δήλωσε: «Σε μια άλλη μελέτη του 2015 σε 25 γυναίκες ηλικίας 20-30 ετών που κατανάλωναν 280 ml χυμό ντομάτας ημερησίως για 2 μήνες, τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική μείωση της συνολικής χοληστερόλης, καθώς και αύξηση της αδιπονεκτίνης, μιας ορμόνης με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που διευκολύνει την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου, απαραίτητου για τη λειτουργία των ενδοθηλιακών τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων».

Τα οφέλη της ντομάτας για την υγεία

Η Dr. Lee κατέληξε τονίζοντας την πλούσια περιεκτικότητα αυτής της τροφής σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. «Οι ντομάτες είναι χαμηλές σε θερμίδες αλλά πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C και του καλίου, τα οποία είναι επίσης απαραίτητα για την καλή υγεία της καρδιάς», εξήγησε η ειδικός.

«Περιέχουν επίσης φυτικές ίνες και επομένως βοηθούν στην επίτευξη του συνιστώμενου στόχου των 30 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Οι φυτικές ίνες είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς».

«Εάν πιστεύετε ότι μπορεί να έχετε πρώιμα συμπτώματα κακής υγείας της καρδιάς, τώρα είναι η ώρα να δράσετε. Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τον τρόπο ζωής σας, όπως η απώλεια βάρους, η αύξηση της άσκησης και η υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή που περιέχει άφθονα φρούτα και λαχανικά», συμβουλεύει η Dr. Lee.

«Είναι ώρα να σταματήσετε το κάπνισμα και να περιορίσετε ή να σταματήσετε την κατανάλωση αλκοόλ. Επισκεφθείτε τον γιατρό σας για έναν έλεγχο υγείας».

Επιστολές σε ΟΗΕ: Ιταλία και Τυνησία εναντίον Λιβύης για την ΑΟΖ

Η αμφισβήτηση των λιβυκών κινήσεων πλέον όχι μόνο από την Ελλάδα και την Αίγυπτο, αλλά και από την Ιταλία και την Τυνησία ενισχύει σημαντικά...