Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025

Υπεγράφη η ενεργειακή συμφωνία Ελλάδας - Ουκρανίας:

 Υπεγράφη η ενεργειακή συμφωνία Ελλάδας - Ουκρανίας: Προβλέπεται η μεταφορά LNG από τις ΗΠΑ, σταθερές ροές αερίου κατά μήκος του Κάθετου Διαδρόμου



 
Τι προβλέπει η συμφωνία ανάμεσα στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη Naftogaz - Υπό το βλέμμα των Κυριάκου Μητσοτάκη, Βολοντίμρ Ζελένσκι και Κίμπερλι Γκιλφόιλ έπεσαν οι υπογραφές
Υπεγράφη δήλωση προθέσεων μεταξύ ΔΕΠΑ Εμπορίας και Naftogaz για προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία από Δεκέμβριο 2025 έως Μάρτιο 2026.
Η συμφωνία αυτή ενισχύει την περιφερειακή και ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια και ανθεκτικότητα, στηρίζοντας την Ουκρανία.
Η προμήθεια θα γίνει μέσω του "Route 1", αξιοποιώντας τις ενεργειακές υποδομές της Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Μολδαβίας και Ουκρανίας.
Η υπογραφή έγινε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του προέδρου της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι και της Αμερικανίδας πρέσβη στην Ελλάδα.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η Naftogaz στοχεύουν στη διαφοροποίηση πηγών και διαδρομών τροφοδοσίας, ενισχύοντας την ενεργειακή αλληλεγγύη.
Υπεγράφη σήμερα, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, στην Αθήνα, η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025 μέχρι τον Μάρτιο του 2026.
Όπως σημειώνεται, η συμφωνία αυτή αποτελεί κρίσιμη συνεισφορά στην περιφερειακή και ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια και ανθεκτικότητα, ενώ στηρίζει την Ουκρανία εν μέσω ενός δύσκολου χειμώνα.
Κυβερνητικές πηγές υπογραμμίζουν πως οι κρίσιμες ενεργειακές υποδομές της Ελλάδας διασφαλίζουν σταθερές ροές φυσικού αερίου κατά μήκος του Κάθετου Διαδρόμου.
Η υπογραφή της συμφωνίας έγινε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρόεδρου της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι και της Αμερικανίδας πρέσβη στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ.
Η επίσημη ανακοίνωση για την υπογραφή της ενεργειακής συμφωνίας:
«O Όμιλος NAFTOGAZ και η ΔΕΠΑ Εμπορίας υπέγραψαν Δήλωση Προθέσεων Φυσικού Αερίου για τον χειμώνα 2025–2026
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η Naftogaz της Ουκρανίας υπέγραψαν σήμερα Δήλωση Προθέσεων για την προμήθεια φυσικού αερίου στην αγορά της Ουκρανίας για την περίοδο του χειμώνα, από τον Δεκέμβριο 2025 έως τον Μάρτιο 2026, σηματοδοτώντας ένα ουσιαστικό βήμα στην ενίσχυση της περιφερειακής ενεργειακής συνεργασίας και της ευρωπαϊκής ενεργειακής ασφάλειας.
Στο πλαίσιο της μελλοντικής συμφωνίας, προβλέπεται η μεταφορά ποσοτήτων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) από τις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω του "Route 1", που διατίθεται από κοινού από τους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (TSOs) της Ελλάδας (ΔΕΣΦΑ), της Βουλγαρίας (Bulgartransgaz), της Ρουμανίας (Transgaz), της Μολδαβίας (VestMoldTransgaz) και της Ουκρανίας (GTSOU).
Οι δυο κρατικές εταιρείες ΔΕΠΑ Εμπορίας και Naftogaz της Ουκρανίας μέσω της εν λόγω συμφωνίας, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον για την ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας, στο οποίο η ενεργειακή αλληλεγγύη και οι κρίσιμες ενεργειακές υποδομές της Ελλάδας αναβαθμίζουν την περιφερειακή ενεργειακή ασφάλεια, και διασφαλίζουν σταθερές ροές φυσικού αερίου κατά μήκος του Κάθετου Διαδρόμου.
Ο κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, τόνισε: "Η σημερινή υπογραφή της Δήλωσης Προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz αποτελεί μια ουσιαστική συνεισφορά στην περιφερειακή ενεργειακή συνεργασία και στην ενσωμάτωση της αγοράς σε μια κρίσιμη συγκυρία. Η παράδοση φυσικού αερίου στην Ουκρανία μέσω ενός αξιόπιστου, πολυεθνικού διαδρόμου, αποτελεί μια «γέφυρα ενέργειας» μεταξύ των υποδομών της Ελλάδας και της Ουκρανίας, στηρίζοντας την ευρύτερη ενεργειακή ανθεκτικότητα της Ευρώπης. Η προμήθεια του Αμερικανικού LNG θα πραγματοποιηθεί μέσω της εταιρείας ATLANTIC – SEE, στην οποία η ΔΕΠΑ μετέχει με 40%, σηματοδοτώντας την προσήλωση της ΔΕΠΑ, στην παροχή πρακτικών και ασφαλών ενεργειακών λύσεων σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη".
Ο κ. Sergii Koretskyi, Διευθύνων Σύμβουλος της Naftogaz, υπογράμμισε: "Η συμφωνία αυτή ανοίγει για εμάς έναν ακόμη αξιόπιστο δρόμο εισαγωγών για τον επερχόμενο χειμώνα. Διευρύνουμε σταθερά τη γεωγραφία των προμηθειών μας, ώστε να διασφαλίσουμε αξιόπιστη θέρμανση για τους Ουκρανούς και να ενισχύσουμε την ενεργειακή ασφάλεια ολόκληρης της περιοχής. Ευχαριστώ τη ΔΕΠΑ Εμπορίας για την προθυμία της να προχωρήσουμε μαζί. Εκφράζω επίσης την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη προς τον Πρόεδρο της Ουκρανίας και την Κυβέρνηση για τη συμβολή τους ώστε να καταστεί δυνατή αυτή η συμφωνία".
Η Naftogaz Group είναι η κορυφαία, κάθετα ολοκληρωμένη ενεργειακή εταιρεία της Ουκρανίας και θεμέλιος λίθος της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας. Το χαρτοφυλάκιό της καλύπτει την εξερεύνηση και παραγωγή φυσικού αερίου και πετρελαίου, τη μεταφορά και αποθήκευση, την χονδρική και λιανική προμήθεια, καθώς και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας. Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της είναι η διαφοροποίηση των πηγών και των διαδρομών τροφοδοσίας, αξιοποιώντας αγωγούς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης μέσω της Ukrtransgaz, ενώ η Naftogaz Trading δραστηριοποιείται ενεργά στις διεθνείς αγορές φυσικού αερίου, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Η εταιρεία επενδύει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, περιλαμβανομένων φωτοβολταϊκών, μικρής κλίμακας LNG, πράσινου υδρογόνου και βιομεθανίου, ενισχύοντας τον ρόλο της Ουκρανίας ως αξιόπιστου ενεργειακού κόμβου και υποστηρίζοντας τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο και σύγχρονο ενεργειακό σύστημα.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας αποτελεί έναν από τους πιο σύγχρονους και ολοκληρωμένους ενεργειακούς ομίλους στην Ελλάδα, με ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εγχώριας ενεργειακής αγοράς και βασικό πυλώνα της εθνικής ενεργειακής ασφάλειας. Το δυναμικό της χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει προμήθεια και εμπορία φυσικού αερίου, ηλεκτρική ενέργεια, παραγωγή ισχύος, ΑΠΕ και εναλλακτικά καύσιμα, όπως υδρογόνο, βιομεθάνιο και small-scale LNG. Στο επίκεντρο της στρατηγικής της βρίσκεται η διαφοροποίηση πηγών και οδεύσεων, με ευέλικτο χαρτοφυλάκιο LNG και ενεργή διεθνή παρουσία. Μέσω της νέας κοινοπραξίας ATLANTIC – SEE LNG TRADE ενισχύει το περιφερειακό LNG trading και τις ενεργειακές διασυνδέσεις, ενώ παράλληλα επενδύει στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και την πράσινη μετάβαση, διαμορφώνοντας το ενεργειακό μέλλον της Ελλάδας».

Ο Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι η Ουκρανία συμφώνησε για εισαγωγές φυσικού αερίου από την Ελλάδα

 

Ο Ουκρανός πρόεδρος ανακοίνωσε συμφωνία με την Αθήνα - «Θα είναι μία νέα διαδρομή εφοδιασμού για τον χειμώνα», τόνισε
Στις 13:45 η συνάντηση με Μητσοτάκη
Η Ουκρανία θα εισάγει φυσικό αέριο από την Ελλάδα για να καλύψει τις χειμερινές της ανάγκες.
Ο Πρόεδρος Ζελένσκι ανακοίνωσε συμφωνία για εισαγωγές φυσικού αερίου από την Ελλάδα.
Θα διατεθούν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ευρώ για να αντισταθμιστούν οι απώλειες στην ουκρανική παραγωγή λόγω ρωσικών επιθέσεων.
Η συμφωνία αυτή αποτελεί μια επιπλέον διαδρομή εφοδιασμού με φυσικό αέριο για τον χειμώνα.
Η ανακοίνωση έγινε πριν την άφιξη του Ζελένσκι στην Ελλάδα, στο πλαίσιο ευρωπαϊκής περιοδείας.
Η Ουκρανία θα εισάγει φυσικό αέριο από την Ελλάδα που θα βοηθήσει να καλυφθούν οι χειμερινές της ανάγκες, ανέφερε σε σημερινή του ανάρτηση στα μέσα κοινωνική δικτύωσης ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δεσμευόμενος να εξασφαλίσει σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ευρώ για να αντισταθμίσει τις απώλειες που υπέστη από τις ρωσικές επιθέσεις στην εγχώρια παραγωγή.
«Σήμερα, έχουμε ετοιμάσει ήδη μια συμφωνία με την Ελλάδα για φυσικό αέριο για την Ουκρανία, η οποία θα αποτελέσει μια ακόμη διαδρομή εφοδιασμού με φυσικό αέριο που θα εξασφαλίσει τις εισαγωγές για τον χειμώνα όσο το δυνατόν περισσότερο» αναφέρει στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram ο Ουκρανός Πρόεδρος.
«Ήδη έχουμε συμφωνίες στο πλαίσιο της χρηματοδότησης των εισαγωγών φυσικού αερίου, και θα καλύψουμε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για τις εισαγωγές φυσικού αερίου για να αντισταθμίσουμε τις απώλειες που έχουν προκληθεί στην παραγωγή της Ουκρανίας από τις ρωσικές επιθέσεις»
Η δήλωση Ζελένσκι έγινε πριν από την σημερινή άφιξή του στην Ελλάδα, πρώτο σταθμό των επισκέψεών σε χώρες της Ευρώπης, καθώς στη συνέχεια πρόκειται να μεταβεί στη Γαλλία και την Ισπανία.
Ο Ζελένσκι δήλωσε ότι το Κίεβο είχε διαθέσει κεφάλαια για εισαγωγές φυσικού αερίου από Ευρωπαίους εταίρους και τράπεζες υπό τις εγγυήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και από ουκρανικές τράπεζες, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με Αμερικανούς εταίρους για να εξασφαλίσει πλήρη χρηματοδότηση.
Η Ουκρανία διευρύνει τις επιλογές χειμερινού εφοδιασμού μέσω των Πολωνών εταίρων, όπου συνεργάζεται με το Αζερμπαϊτζάν και ελπίζει να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα συμβόλαια, πρόσθεσε ο ίδιος.
Στις 13:45 η συνάντηση με Μητσοτάκη
Υπενθυμίζεται ότι ο Ουκρανός πρόεδρος θα επισκεφθεί σήμερα την Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να φτάσει στο Ελ. Βενιζέλος λίγο μετά τις 12. Από εκεί, πρώτος του σταθμός θα είναι το Προεδρικό Μέγαρο στις 13:00 όπου θα έχει συνομιλίες με τον κ. Τασούλα. Στις 13:45 θα βρεθεί στο Μέγαρο Μαξίμου όπου θα συναντηθεί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Στη συνέχεια, θα γίνουν δηλώσεις στον Τύπο αλλά και διευρυμένη συνάντηση των αντιπροσωπειών των δύο χωρών.
Ακολούθως, στις 15.00 θα μεταβεί στη Βουλή όπου θα συναντηθεί με τον Νικήτα Κακλαμάνη και στη συνέχεια θα επιστρέψει στο Κίεβο.

Μπέζος :«Δεν καταλαβαίνω γιατί ο κύριος Τσίπρας, γράφει ένα βιβλίο ενώ πρόκειται πάλι να ασχοληθεί πολιτικά ενεργά.»

 Μπέζος :«Δεν καταλαβαίνω γιατί ο κύριος Τσίπρας, γράφει ένα βιβλίο ενώ πρόκειται πάλι να ασχοληθεί πολιτικά ενεργά.»



 
Στο συνέδριο «Greece Talks 2025 – The Intelligence Age: Travel, Culture & Connection», όπου ο Γιάννης Μπέζος είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, κλήθηκε να τοποθετηθεί για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα στην δημοσίευση βιβλίων από εν ενεργεία ή πρώην πολιτικούς.
Ο ηθοποιός εξέφρασε την απορία του σχετικά με τον χρόνο της συγγραφής και της δημοσίευσης, δεδομένου ότι ο πρώην πρωθυπουργός φαίνεται να σχεδιάζει ενεργή πολιτική επιστροφή.
«Δεν καταλαβαίνω γιατί ο κύριος Τσίπρας, γράφει ένα βιβλίο ενώ πρόκειται πάλι να ασχοληθεί πολιτικά ενεργά. Από ό,τι καταλαβαίνω. Δηλαδή, αυτό το κάνεις σαν απολογισμό», τόνισε.
Ο Γιάννης Μπέζος υποστήριξε ότι ο απολογισμός των πολιτικών πράξεων αρμόζει σε μια φάση αποχώρησης από την ενεργό δράση, όταν κάποιος αφήνει τον χρόνο να κρίνει και να βαθμολογήσει το έργο του.
«Όταν πια είσαι σε μια πιο προχωρημένη ηλικία και αφήνεις τον χρόνο να σε βαθμολογήσει με έναν τρόπο. Τώρα να γράψεις κάτι… Γιατί αυτό το βιβλίο φαντάζομαι ότι θα ασχολείται με κάποια πράγματα που έγιναν σε ένα χρονικό διάστημα», ανέφερε. Ο ίδιος εξέφρασε την απορία γιατί η κατάθεση της πολιτικής αλήθειας πρέπει να γίνει «τόσο επισήμως και μέσα από ένα βιβλίο και από έναν βαρύγδουπο τίτλο».
Ο Γιάννης Μπέζος γενίκευσε το σχόλιό του, καταλήγοντας σε ένα ευρύτερο πολιτιστικό και κοινωνικό σχόλιο:
«Ναι. Έχουμε μια τάση να γράφουμε βιβλία και όχι να διαβάζουμε. Και είναι φοβερό».

Το 1972 ήταν μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες,που κανείς δεν το πήρε χαμπάρι.

 Το 1972 ήταν η πιο μεγάλη χρονιά στη σύγχρονη ιστορία: Κι όμως, κανείς δεν το πήρε ποτέ χαμπάρι

1972, το έτος των δύο έξτρα δευτερολέπτων


 
Δύο μικρά δευτερόλεπτα έκαναν το 1972 να μείνει στην ιστορία ως η πιο μακριά χρονιά που υπήρξε ποτέ.
Μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες
Τι είναι τα “leap seconds”;
Ήταν μια χρονιά που κράτησε… για πάντα. 31.622.402 δευτερόλεπτα, για την ακρίβεια. Ή, όπως θα έλεγε κι ένας φυσικός, λιγότερο υπερβολικός και καθόλα πιο πραγματιστής από εμάς εδώ στο Gazzetta Plus, μια χρονιά που κράτησε δύο δευτερόλεπτα περισσότερο από ό,τι έπρεπε. Το 1972 δεν ήταν απλώς μια γεμάτη χρονιά, ήταν κυριολεκτικά η πιο μακριά χρονιά που έχει ζήσει ποτέ η ανθρωπότητα.
Μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες
Πέρα από τα ιστορικά της highlights, όπως λόγου χάρη τον Νίξον να μετράει αντίστροφα μετά το Watergate, τον «Νονό» να βγαίνει στις αίθουσες και τον Ευγένιο Σέρναν να περπατά ως ο τελευταίος άνθρωπος στη Σελήνη, το 1972 είχε κι ένα ακόμα περίεργο ρεκόρ: ήταν πιο μεγάλο από κάθε άλλη χρονιά του 20ού αιώνα.
Ήταν δίσεκτο, οπότε είχε ήδη μια μέρα παραπάνω. Αλλά μέσα σε όλα, οι επιστήμονες πρόσθεσαν και… δύο “leap seconds”, ένα τον Ιούνιο και ένα τον Δεκέμβριο. Έτσι το 1972 είχε 24 ώρες και 2 δευτερόλεπτα παραπάνω από ένα συνηθισμένο έτος. Συνολικά: 31.622.402 δευτερόλεπτα ζωής. Κυριολεκτικά.
Τι είναι τα “leap seconds”;
Ο πλανήτης δεν γυρίζει με απόλυτη συνέπεια. Κάνει μικρές, ανεπαίσθητες καθυστερήσεις. Για να μη χαθεί ο συγχρονισμός με τα ατομικά ρολόγια (που μετρούν το χρόνο με ταλαντώσεις ατόμων και μπορούν να «ξεφύγουν» μόλις ένα δευτερόλεπτο σε εκατομμύρια χρόνια), οι επιστήμονες προσθέτουν πού και πού ένα δευτερόλεπτο. Ένα «leap second», δηλαδή.
Έτσι διασφαλίζεται ότι το ρολόι μας μένει συντονισμένο με τον Ήλιο και την περιστροφή της Γης. Για τον απλό άνθρωπο δεν αλλάζει τίποτα, αλλά για τεχνολογίες όπως GPS, δορυφορικά δίκτυα και ηλεκτρονικές συναλλαγές, ένα λανθασμένο δευτερόλεπτο μπορεί να προκαλέσει χάος.
Το καλοκαίρι του 1972, για πρώτη φορά στην ιστορία, προστέθηκε ένα leap second. Και καθώς η Γη συνέχισε να «τεμπελιάζει», οι επιστήμονες πρόσθεσαν κι άλλο ένα στο τέλος του ίδιου χρόνου. Από τότε έχουν προστεθεί σχεδόν 30 τέτοια δευτερόλεπτα, αλλά ποτέ ξανά δύο μέσα στην ίδια χρονιά.
Σήμερα, μάλιστα, η Γη έχει αρχίσει να περιστρέφεται λίγο πιο γρήγορα. Αν συνεχίσει έτσι, μπορεί να χρειαστεί το αντίθετο: ένα «αρνητικό leap second», δηλαδή να αφαιρεθεί ένα δευτερόλεπτο, για να ξανασυγχρονιστεί ο χρόνος μας με το σύμπαν.
Ο Ιούλιος Καίσαρας έδειξε το δρόμο
Βέβαια, υπάρχουν κάποιες ιστορικές καταγραφές, που κάνουν το 1972 να μη φαντάζει και τόσο δα μεγάλη χρονιά. Το 46 π.Χ., για παράδειγμα, όταν ο Ιούλιος Καίσαρας αποφάσισε να ευθυγραμμίσει το ρωμαϊκό ημερολόγιο με τον Ήλιο, πρόσθεσε 80 επιπλέον μέρες. Το αποτέλεσμα; Ένα «έτος-μπέρδεμα» διάρκειας 445 ημερών! Τι να του πουν κι αυτού τα δύο δευτερόλεπτα του 1972;
Με πληροφορίες από https://www.gazzetta.gr

Αφιέρωμα στην Άνδρο από την Daily Mail

 

Η Άνδρος αποτελεί ένα πραγματικό καταφύγιο ανάμεσα σε υπερκορεσμένα νησιά και βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από την ηπειρωτική Ελλάδα


«Αφήστε πίσω σας την μαζικότητα και τις παράλογες τιμές άλλων νησιών και προτιμήστε την ΆΝΔΡΟ, για τις διακοπές σας» παροτρύνει η Daily Mail τους εκατομμύρια αναγνώστες της μέσα από ένα εκτενές αφιέρωμα που «υμνεί» το ελληνικό καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τον δημιουργό του άρθρου που επισκέφτηκε πρόσφατα το δεύτερο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων μετά από πρόσκληση του Δήμου Άνδρου, «η Άνδρος αποτελεί ένα πραγματικό καταφύγιο ανάμεσα σε υπερκορεσμένα νησιά και βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από την ηπειρωτική Ελλάδα, χωρίς όμως να έχει θυσιάσει την αυθεντικότητα της. Η Άνδρος είναι το νησί της αφθονίας με γευστικές ντομάτες, φρέσκα θαλασσινά, πολλά εδέσματα και πικάντικα τοπικά τυριά. Χωρίς υπερχρεώσεις και παραλογισμούς παρέχει ένα μεγάλο εύρος επιλογών από νόστιμή σπιτική κουζίνα μέχρι γαστρονομία υψηλών προδιαγραφών. Το Γαύριο έχει μια γοητευτική και ταυτόχρονα ελαφρώς ατημέλητη όψη, το Κόρθι προσφέρει την αίσθηση πως βρίσκεται στην “άκρη του κόσμου” θυμίζοντας τη βόρεια Φουερτεβεντούρα στις Κανάριες Νήσους, ενώ στη Χώρα της Άνδρου ξεχωρίζουν οι βενετσιάνικες πινελιές αρχιτεκτονικής σε μια χερσόνησο που “εισβάλλει” αρμονικά σε διάφανα νερά σαν ενυδρείου. Αν και δημοφιλές τουριστικό θέρετρο, το Μπατσί έχει εξαιρετική ποιότητα και δεν έχει χάσει τον χαρακτήρα του. Το νησί διαθέτει ένα πλούσιο ορεινό όγκο με το Σπήλαιο Φόρος να έχει θερμοκρασία σταθερά στους 17 ° C και με έναν σταλαγμίτη τριών εκατομμυρίων ετών».

Στο τέλος του άρθρου ο συντάκτης «αισθάνεται ένοχος» που προβάλλει τις ομορφιές του προορισμού συμφωνώντας πως ο λόγος που το νησί δεν έχει συνωστισμό εντοπίζεται στο πείσμα των επισκεπτών και πιστών φίλων της Άνδρου να μην θέλουν να μοιραστούν το μυστικό με άλλους ταξιδιώτες.




Κλειστός σήμερα Κυριακή και τη Δευτέρα ο Εθνικός Κήπος

 Δήμος Αθηναίων: Κλειστός σήμερα Κυριακή και τη Δευτέρα ο Εθνικός Κήπος



Ο δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε ότι σήμερα Κυριακή (16/11), και τη Δευτέρα ο Εθνικός Κήπος θα μείνει κλειστός.
Έπειτα από εντολή της αστυνομίας, ο Εθνικός Κήπος θα παραμείνει κλειστός την Κυριακή για όλη την ημέρα και τη Δευτέρα από τις 12 μ.μ. μέχρι και το τέλος της ημέρας.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή θα επισκεφτεί την Αθήνα ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι ενώ τη Δευτέρα θα γίνει η πορεία για το Πολυτεχνείο.

Τουρκική πρόκληση με φωτογραφία πάνω από τον Πενταδάκτυλο


 Το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας ανάρτησε φωτογραφία πιλότου πάνω από τον Πενταδάκτυλο με σημαίες Τουρκίας και ψευδοκράτους



Η ανάρτηση ήρθε λίγα 24ωρα μετά τον θόρυβο που προκάλεσε δημοσίευση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με φωτογραφίες C-130 και C-27
Το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας ανάρτησε φωτογραφία πιλότου πάνω από τον Πενταδάκτυλο με σημαίες Τουρκίας και ψευδοκράτους, την ημέρα της 42ης επετείου ανακήρυξης του ψευδοκράτους.
Η ανάρτηση συνοδεύτηκε από τη φράση «Η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου είναι το όνομα ενός ένδοξου έπους!» και θεωρείται αιχμηρή απάντηση προς την Αθήνα.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στους εορτασμούς της επετείου στα κατεχόμενα, με στρατιωτική παρέλαση και συμμετοχή τουρκικών σχηματισμών.
Η Άγκυρα συνέδεσε χρονικά την ανάρτηση με προηγούμενη δημοσίευση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, την οποία χαρακτήρισε «πρόκληση».
Η Αθήνα επέλεξε αποκλιμάκωση με συλλυπητήρια επιστολή της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ η Τουρκία αξιοποίησε την επέτειο για να προβάλει τον ρόλο της στο νησί.
Σε επίδειξη ισχύος και πολιτικού συμβολισμού ανήμερα της συμπλήρωσης 42 χρόνων από την ανακήρυξη του ψευδοκράτους, το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας ανάρτησε φωτογραφία πιλότου πάνω από τον κατεχόμενο Πενταδάκτυλο, με φόντο τις ζωγραφισμένες σημαίες Τουρκίας και του ψευδοκράτους.
Τη συνόδευσε με τη λεζάντα «Η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου είναι το όνομα ενός ένδοξου έπους!» και το hashtag «Φωτογραφία της Ημέρας» (#GününFotoğrafı), δίνοντας σαφές πολιτικό στίγμα για τη μέρα και για το ακροατήριο στην Τουρκία και στα κατεχόμενα. Τουρκικά μέσα το παρουσιάζουν ρητά ως αιχμηρή απάντηση προς την Αθήνα.
Η ανάρτηση ήρθε λίγα 24ωρα μετά τον θόρυβο που προκάλεσε δημοσίευση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με φωτογραφίες C-130 και C-27 υπό τον τίτλο «Φωτογραφία της Ημέρας».
Η Άγκυρα συνέδεσε χρονικά το ελληνικό ποστ με τη συντριβή τουρκικού C-130 στη Γεωργία, όπου σκοτώθηκαν 20 στρατιωτικοί, καταγγέλλοντας «πρόκληση».
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αφαίρεσε το ποστ και δημοσιοποίησε συλλυπητήρια επιστολή του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αντιπτεράρχου Δημοσθένη Γρηγοριάδη προς την τουρκική πλευρά, κλείνοντας το θέμα σε διπλωματικό επίπεδο.
Η κίνηση του τουρκικού Υπουργείου Άμυνας εντάχθηκε στο σκηνικό των εορτασμών στα κατεχόμενα για την 42η επέτειο, με στρατιωτική παρέλαση στη λεωφόρο Φαζίλ Κιουτσούκ στη κατεχόμενη Λευκωσία και εμφανή συμμετοχή τουρκικών στρατιωτικών σχηματισμών. Το κυβερνητικό αφήγημα στην Άγκυρα και στα κατεχόμενα επαναλαμβάνει την «διαρκή στήριξη» προς το παράνομο καθεστώς.
Πέρα από την επικοινωνιακή πτυχή η «Φωτογραφία της Ημέρας» λειτουργεί ως υπενθύμιση της τουρκικής στρατιωτικής ομπρέλας στα κατεχόμενα και ως επίδειξη ελέγχου του εναέριου χώρου πάνω από τον Πενταδάκτυλο. Η επιλογή του συγκεκριμένου φόντου έχει καθαρά πολιτική φόρτιση, καθώς οι γιγαντιαίες σημαίες στη πλαγιά του βουνού με όψη προς τις ελεύθερες περιοχές έχουν κατ’ επανάληψη καταγγελθεί από τη Λευκωσία ως σύμβολο κατοχής.
Στη Λευκωσία, η ανάρτηση αντιμετωπίζεται ως ακόμη ένα επεισόδιο εργαλειοποίησης της επετείου για εμπέδωση τετελεσμένων. Η χρονική σύμπτωση με την ανάρτηση της ελληνικής Οολεμικής Αεροπορίας επιτρέπει στην Άγκυρα να καλλιεργήσει εικόνα «ανταπόδοσης» και να δυναμώσει την εσωτερική της ρητορική. Η Τουρκία προβάλει σταθερά στρατιωτικό και πολιτικό αποτύπωμα στα κατεχόμενα, στέλνοντας μήνυμα μη υποχώρησης σε λύση που δεν ευθυγραμμίζεται με τη γραμμή των δύο κρατών.
Σε επικοινωνιακό επίπεδο, η Αθήνα επέλεξε αποκλιμάκωση με τη συλλυπητήρια κίνηση της Πολεμικής Αεροπορίας. Η Άγκυρα, αντίθετα, αξιοποίησε την επέτειο για να υπενθυμίσει τον ρόλο της στο νησί. Αν δεν υπάρξει θεσμική αντίδραση από την ΕΕ που να συνδέει ρητά τέτοιες επιδείξεις με το συνολικό πλαίσιο σχέσεων ΕΕ–Τουρκίας, παρόμοιες κινήσεις θα συνεχίσουν να παράγουν φθορά και να μετατοπίζουν τον πήχη των «συνηθισμένων» προκλήσεων.

Φυλάκιση εννέα μηνών με αναστολή για μέλη του Ρουβίκωνα που άνοιξαν πανό μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη.

 Πρώτη καταδίκη με τον νέο νόμο για τον Άγνωστο Στρατιώτη




Φυλάκιση εννέα μηνών με αναστολή για μέλη του Ρουβίκωνα που άνοιξαν πανό
Οι 23 κατηγορούμενοι αθωώθηκαν για άλλες δύο κατηγορίες, τη βία κατά των υπαλλήλων και την άρνηση δακτυλοσκόπησης
Φυλάκιση εννέα μηνών με αναστολή για μέλη του Ρουβίκωνα που άνοιξαν πανό
Ποινή φυλάκισης εννέα μηνών με τριετή αναστολή επιβλήθηκε σήμερα Σάββατο στα 23 μέλη του Ρουβίκωνα που συνελήφθησαν στο Σύνταγμα. Οι κατηγορούμενοι οδηγήθηκαν σε αυτόφωρο και κρίθηκαν ένοχοι για παραβίαση του νέου νόμου για το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη.
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη καταδικαστική απόφαση για παραβίαση διατάξεων του νόμου για το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, τον οποίο ψήφισε πρόσφατα η Βουλή.
Οι 23 κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι μόνο για το συγκεκριμένο αδίκημα και αθωώθηκαν για τις δύο άλλες κατηγορίες που αντιμετώπιζαν, τη βία κατά υπαλλήλων και την άρνηση δακτυλοσκόπησης. Το δικαστήριο τους αναγνώρισε πάντως το ελαφρυντικό των μη ταπεινών αιτίων. Η απόφαση ήταν πλήρως εναρμονισμένη με την εισαγγελική πρόταση.
Ενώπιον του δικαστηρίου οι κατηγορούμενοι υποστήριξαν ότι προχώρησαν σε μία ολιγόλεπτη, συμβολική, διαμαρτυρία.

Ελιγμό για να αποφύγει σκύλο έκανε ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στο Βελεστίνο:


 

«Χάθηκε το φως από τα μάτια μας» - Τι λένε οι επιβάτες του τουριστικού οχήματος


 
Από έναν ελιγμό που πραγματοποίησε ο οδηγός του λεωφορείου, προκειμένου να αποφύγει έναν σκύλο, προκλήθηκε το τροχαίο ατύχημα στο Βελεστίνο, όπως αναφέρουν οι επιβάτιδες, από τις οποίες οι 13 μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο.
Οι άτυχες γυναίκες περιέγραψαν το πώς το τουριστικό όχημα εξετράπη της πορείας του και εν τέλει, ανετράπη, το απόγευμα του Σαββάτου, 15 Νοεμβρίου: «Σε κλάσματα δευτερολέπτου χάθηκε το φως από τα μάτια μας. Ο οδηγός άρχισε να κάνει ελιγμούς για να αποφύγει έναν σκύλο και έφυγε το λεωφορείο από τον δρόμο. Όσες ήταν από τη δεξιά πλευρά χτύπησαν γιατί το λεωφορείο έπεσε στο χαντάκι, αλλά και γιατί εμείς που είμασταν στην αριστερή πλευρά πέσαμε πάνω τους. Χτυπήσαμε όλες από τα σπασμένα τζάμια. Έγινε πανικός».
Συνολικά, στο λεωφορείο επέβαιναν 30 γυναίκες από τη Λάρισα, που πήγαιναν για προσκύνημα στα Κανάλια της Μαγνησίας. Μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με θλάσεις και ελαφρά χτυπήματα οι 13 από αυτές και όλες υποβλήθηκαν σε αξονική και σε περιποίηση των τραυμάτων τους.
«Ο οδηγός ήταν ψύχραιμος, μας έβγαλε μια-μια από το πούλμαν με προσοχή και τον ευχαριστούμε. Έχει ο άνθρωπος καινούργιο λεωφορείο και μας πήγαινε στο προσκύνημα», είπαν.

Ο Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του από πρωθυπουργός της Βρετανίας

Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε, σε κλίμα συγκίνησης, την παραίτησή του από την ηγεσία των Εργατικών   Η διαδικασία των...