Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

 

Πανελλαδική απεργία ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ: «Παραλύει» η χώρα σήμερα – Ποιοι συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις, πώς θα λειτουργήσουν τα Μέσα Μεταφοράς

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις προχωρούν σήμερα, Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, σε μαζικές απαεργιακές  συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

Την γενική 24ωρη απεργία έχουν εξαγγείλει από τον Σεπτέμβριο η ΓΣΕΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, διεκδικώντας μεταξύ άλλων αυξήσεις στους μισθούς, υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, θα βρεθούν επίσης στους δρόμους, ζητώντας τερματισμό της υποβάθμισης της Παιδείας. Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις. Στην απεργία θα συμμετέχουν και οι νοσοκομειακοί γιατροί.


Στην Αθήνα, ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ καλούν σε συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 13:00, απ’ όπου θα ξεκινήσει η πανεργατική διαδήλωση. Το ΠΑΜΕ θα πραγματοποιήσει απεργιακή συγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στα Προπύλαια.

Σημειώνεται ότι οι Ομοσπονδίες και οι Ενώσεις εργαζομένων στον χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ προχώρησαν νωρίτερα στη δική τους 24ωρη απεργία, την Τρίτη, 19 Νοεμβρίου. Η κινητοποίηση αυτή, η οποία διήρκεσε από τις 5 το πρωί της Τρίτης έως τις 5 το πρωί της Τετάρτης, πραγματοποιήθηκε ως ένδειξη συμμετοχής στις διεκδικήσεις της γενικής πανελλαδικής απεργίας που έχει κηρύξει η ΓΣΕΕ.

Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ στην Αθήνα θα κινηθούν από τις 09.00 το πρωί μέχρι τις 21.00 το βράδυ, καθώς οι εργαζόμενοι προκήρυξαν στάσεις εργασίας από την έναρξη της κυκλοφορίας των συρμών έως τις 09:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας.

Ο ΟΣΕ και ο Προαστιακός θα τραβήξουν χειρόφρενο για όλη την ημέρα.

Στάσεις εργασίας σε Μετρό και Τραμ

Στις απεργιακές κινητοποιήσεις συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό και Τραμ. Όπως ανακοίνωσε η ΣΤΑΣΥ, η Γραμμή 1 του Μετρό (Κηφισιά – Πειραιάς) θα λειτουργήσει από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ, οι Γραμμές 2 & 3 του Μετρό θα λειτουργήσουν από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα και το Τραμ από τις 9 το πρωί ως τις 8μιση το βράδυ.

Αναλυτικά:
– ΓΡΑΜΜΗ 1 ΜΕΤΡΟ (Κηφισιά – Πειραιάς): οι σταθμοί θα ανοίξουν για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί και οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν:
από Κηφισιά και Πειραιά στις 20:35,
από Μοναστηράκι προς Κηφισιά στις 20:51 και προς Πειραιά στις 21:09,
από Ομόνοια προς Κηφισιά στις 20:54 και προς Πειραιά στις 21:07,
από Αττική προς Κηφισιά στις 20:59 και προς Πειραιά στις 21:02

– ΓΡΑΜΜΕΣ 2 &3 ΜΕΤΡΟ: οι σταθμοί θα ανοίξουν για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί και οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν:
από Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις στις 17:10,
από Ανθούπολη προς Ελληνικό στις 16:51,
από Ελληνικό προς Ανθούπολη στις 16:48,
από Δημοτικό Θέατρο προς Δ. Πλακεντίας στις 16:44,
από Δ. Πλακεντίας προς Δημοτικό Θέατρο στις 16:47.

Ειδικότερα για τα δρομολόγια του Μετρό από και προς το Αεροδρόμιο:
– οι πρώτοι συρμοί θα αναχωρήσουν από Δημοτικό Θέατρο στις 09:06 και από Αεροδρόμιο στις 09:10

– οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν από Δημοτικό Θέατρο στις 16:18 και από Αεροδρόμιο στις 16:22

– ΤΡΑΜ:

Γραμμή 7 ( ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ – ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ στις 9:07  και ο τελευταίος στις  18:55,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ στις 9:07  και ο τελευταίος στις 19:07

Στη Γραμμή 6 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ – ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ στις 8:12  και ο τελευταίος στις 18:58,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:02  και ο τελευταίος στις 19:42

Γραμμές 6 & 7 (με ανταπόκριση στην ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ στις 9:43 και ο τελευταίος στις 18:56,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:33  και ο τελευταίος στις 18:31,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:33  και ο τελευταίος στις 18:31,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ στις 9:44  και ο τελευταίος στις  18:47.

Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη

Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ θα είναι η Θεσσαλονίκη την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, καθώς το Συνδικάτο Εργαζομένων του Οργανισμού συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ. Στην πόλη θα κυκλοφορούν 50 λεωφορεία με προσωπικό ασφαλείας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των εργαζομένων:


«Το Συνδικάτο Εργαζομένων στην Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης, συμμετέχει στην 24ωρη Γενική Πανελλαδική Απεργία, η οποία έχει εξαγγελθεί από την Γ.Σ.Ε.Ε. για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου2024.

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ-ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

Κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο από την Εθνική Γενική ΣΣΕ με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις
Αύξηση μισθών μέσα από ΣΣΕ, βελτίωση των όρων εργασίας, προστασία των επαγγελματικών ειδικοτήτων, αναγνώριση συνολικής προϋπηρεσίας
Καθολικότητα στην επέκταση των ΣΣΕ, ώστε να καλύπτεται τουλάχιστον το 80% των εργαζομένων
Επαναφορά του χρόνου και του θεσμικού περιεχομένου της μετενέργειας
Μέτρα για την πάταξη της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας
Στήριξη του κοινωνικού αγαθού της Δημόσιας Συγκοινωνίας

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή στην συγκέντρωση του Ε.Κ.Θ. την Τετάρτη 20 Νοέμβρη στο Εργατικό Κέντρο και ώρα 10:30 π.μ.

Τονίζουμε ότι θα διαθέσουμε προσωπικό ασφαλείας για την δρομολόγηση 50 λεωφορείων, καθώς κανονικά θα εργασθεί η υπηρεσία εξυπηρέτησης Α.Μ.Ε.Α. και η νυχτερινή γραμμή του αεροδρομίου (Ν1)».

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, μετά την ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να συμμετάσχει στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η διοίκηση της ΓΣΕΕ.

Η απεργία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:


«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.

Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.

Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.

Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.

Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο».

Τι θα ισχύσει με τα ταξί

Με συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ και πορεία προς το Υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα θα συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα ταξί στην απεργιακή κινητοποίηση. Σημειώνεται ότι δεν θα γίνουν στάσεις εργασίας.

Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ αναφέρει τα εξής:


«Το ΣΑΤΑ στηρίζει την απεργία των συνδικάτων εργαζομένων. Συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου στις 09.30.π.μ.

Γενική απεργία για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου έχουν προκηρύξει τα συνδικάτα εργαζομένων και ζητούν από την κυβέρνηση να πάρει οικονομικά μέτρα που θα απαντούν σε όλο το φάσμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε όλους τους κλάδους.

Το ΣΑΤΑ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων που ζητούν χαμηλότερη φορολογία, αυξήσεις στους μισθούς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Την Τετάρτη το πρωί (09.30 π.μ.) έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ και θα ακολουθήσει πορεία προς το Υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα.

Δεν θα υπάρχει στάση εργασίας για τα ταξί, αλλά η συμμετοχή μας θα πρέπει να είναι έντονη και δυναμική.

Την Τετάρτη βγαίνει στο δρόμο η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων και η απόφαση του ΣΑΤΑ ήταν πολύ εύκολη. Είμαστε στο πλευρό τους και στηρίζουμε τον αγώνα τους.

Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΟΛΟΥΣ»

Στην απεργία της 20ης Νοεμβρίου και οι νοσοκομειακοί γιατροί

Τη συμμετοχή τους στην απεργία στις 20 Νοεμβρίου δηλώνουν και οι νοσοκομειακοί γιατροί. Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), εξηγεί τους λόγους που οι νοσοκομειακοί γιατροί απεργούν. Σημειώνει ότι, το 49% των ασθενών δεν βρίσκει γιατρό και το 24% δεν μπορεί να κάνει αναγκαίες εξετάσεις. «Οι δημόσιες δομές υγείας έχουν συρρικνωθεί κατά 40% συγκριτικά με το 2009 και το προσωπικό τους έχει απομείνει μισό, γερασμένο και εξουθενωμένο, ενώ από την άλλη οι ιδιωτικοί όμιλοι της υγείας κάνουν “τρελό” πάρτι κερδών».

Σχετικά με την ΠΦΥ η ΟΕΝΓΕ εκφράζει την αντίθεσή της «με το βάπτισμα ανειδίκευτων πτυχιούχων ιατρικών σχολών σε “προσωπικούς” γιατρούς, αντί για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας με μαζικές προσλήψεις μόνιμων ειδικευμένων γιατρών».

Αντιδρά στην μεταφορά «της μοναδικής δημόσιας Παιδοογκολογικής μονάδας της χώρας, με την υποδομή και το προσωπικό της στο ιδιωτικού – επιχειρηματικού χαρακτήρα ΝΠΙΔ “Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – Ελπίδα”».

Κάνει λόγο για «υποβάθμιση της Μονάδας Μεταμόσχευσης Οργάνων του “Ευαγγελισμού” σε συνδυασμό με την αφαίρεση της αρμοδιότητας διενέργειας μεταμοσχευτικού ελέγχου από τα 2 δημόσια νοσοκομεία του “Ευαγγελισμού” και του “Γεννηματάς” και την εξολοκλήρου ανάθεσή της στο Ωνάσειο».

Επίσης, οι νοσοκομειακοί γιατροί εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους για τη χρηματοδότηση «με 30 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στις ιδιωτικές κλινικές για να πραγματοποιήσουν μέρος των “δωρεάν” απογευματινών χειρουργείων και να εμπεδωθεί στη συνείδηση του λαού ότι θα πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του το νόμιμο φακελάκι στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία των δημόσιων νοσοκομείων, αλλιώς είναι καταδικασμένος να περιμένει στις λίστες της ντροπής».

Η ΟΕΝΓΕ διεκδικεί την επίλυση οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων των νοσοκομειακών γιατρών, μαζικές μόνιμες προσλήψεις γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ένταξη στα ΒΑΕ, δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες υγείας για όλους.

Συμμετέχουν και οι οδοντίατροι

Η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία στηρίζει τις απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων και ελευθέρων επαγγελματιών της χώρας την προσεχή Τετάρτη 20 Νοεμβρίου.

Συμμετέχει στην απεργία κάνοντας λόγο για «διάλυση του ΕΣΥ» το οποίο «παραμένει υποχρηματοδοτούμενο και υποστελεχωμένο. Οδοντίατροι και ιατροί όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων (ειδικευόμενοι, επικουρικοί) διαθέτουν πλέον τη δυνατότητα εργασίας σε ιδιωτικές δομές- εκτός δημοσίου, μέτρο που επιλέχθηκε για να καλύψει την αδυναμία αύξησης των μισθών τους. Αυτή η λύση “νοθεύει” το ελεύθερο επάγγελμα και οδηγεί απροκάλυπτα στη θέσπιση οδοντιάτρων δύο ταχυτήτων. Οι ασθενείς εξαναγκάζονται να χρησιμοποιούν τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες των δημόσιων νοσοκομείων (απογευματινά ιατρεία και χειρουργεία), επιβαρύνοντας κι άλλο το μηνιαίο εισόδημά τους».

Οι οδοντίατροι διεκδικούν:

  • Επαρκή και σταθερή χρηματοδότηση της στοματικής υγείας (5% του συνόλου των δαπανών για την υγεία).
  • Χάραξη και υλοποίηση εθνικής στρατηγικής στοματικής υγείας.
  • Κάλυψη των κενών του ΕΣΥ με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού (50% των οργανικών θέσεων ακάλυπτες).
  • Ασφαλιστική κάλυψη της οδοντιατρικής περίθαλψης όλων των Ελλήνων με όρους αξιοπρέπειας και ελεύθερης επιλογής.
  • Ανάπτυξη και λειτουργία κινητών μονάδων στοματικής υγείας για παρέμβαση σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε τον Σεπτέμβρη, η ΓΣΕΕ αναφέρει τα εξής:

«Η αντιμετώπιση της ακρίβειας, των αυξημένων τιμών των ενοικίων και της αγοράς κατοικιών αλλά και η αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της ΓΣΕΕ.

Η Συνομοσπονδία, με δεδομένο το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση αυτών των κρίσιμων ζητημάτων που ταλανίζουν τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αλλά αντιθέτως εφαρμόζει μέτρα που γιγαντώνουν τα προβλήματά τους, αποφάσισε:

  • την πραγματοποίηση 24ωρης Γενικής Απεργίας για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
  • τη διενέργεια ενημερωτικής καμπάνιας, η οποία θα ξεκινήσει άμεσα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας με ιδιαίτερη βαρύτητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο τη μαζική κι ενωτική συμμετοχή στην 24ωρη Γενική Απεργία.

Η Κυβέρνηση, αδυνατεί να εφαρμόσει πολιτικές που ενισχύουν την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων, η οποία έχει μειωθεί κατά 8% από το 2019. Με την επιδοματική πολιτική και τα pass δεν λύνονται δυστυχώς τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ολιγοπωλιακής συγκρότησης της αγοράς και των καρτέλ, επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και των Συλλογικού Εργατικού Δικαίου καθώς και εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δις από την πρώην Εργατική Εστία.

Αυτά τα μέτρα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και για την εφαρμογή αυτών των μέτρων θα αγωνιστούμε».

Η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ

Σε σχετική ανακοίνωση, η ΑΔΕΔΥ αναφέρει τα εξής:

«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., υλοποιώντας σχετική απόφαση του Γενικού Συμβουλίου, αποφάσισε, την πραγματοποίηση 24ωρης Γενικής Απεργίας μαζί με τους εργαζόμενους του Ιδιωτικού Τομέα την Τετάρτη, 20 του Νοέμβρη 2024, για την ανάδειξη των αιτημάτων μας -με κυρίαρχο αίτημα: «Να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας-ΣΤΟΠ στην ακρίβεια»– και την υπεράσπιση των κατακτήσεών μας.

Η 24ωρη αυτή απεργία έρχεται ως συνέχεια των κινητοποιήσεων που πραγματοποιήσαμε στις 7 του Σεπτέμβρη στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή τη ΔΕΘ, και ως συνέχεια των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων (28 Φλεβάρη, Πρωτομαγιά, 21 του Μάη).

Η απεργιακή μας κινητοποίηση γίνεται κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες για τους εργαζόμενους, αφού το πρωτοφανές  κύμα ακρίβειας συνεχίζεται, οι μισθοί τους παραμένουν καθηλωμένοι και ταυτόχρονα εξανεμίζονται από το πρώτο δεκαπενθήμερο, γεγονός που τους οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Παράλληλα, η ακρίβεια στη στέγη έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με τους εργαζόμενους να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στα πανάκριβα ενοίκια. Οι εργαζόμενοι, ειδικότερα σε νησιωτικές και τουριστικές περιοχές, αδυνατούν να βρουν σπίτι, κυρίως, λόγω επέκτασης της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Η Κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα μέτρο κατά της ακρίβειας και της απομείωσης των μισθών των εργαζομένων και συγχρόνως συνεχίζει την αντεργατική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της με την καθιέρωση της 6ήμερης εργασίας, της ιδιωτικοποίησης κρίσιμων δομών του κοινωνικού κράτους και της διάλυσης του εθνικού συστήματος υγείας».

Τα αιτήματα της ΑΔΕΔΥ:

  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς άμεσα
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
  • Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
  • Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
  • Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017
  • Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
  • Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς καμία περικοπή του.
  • Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.
  • Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 και τέλος στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
  • Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση –
  • Επαναφορά του Ν. 1264/82.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
  • «Όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

 

Συντάξεις: Νωρίτερα η καταβολή τους για τον Ιανουάριο – Τι θα ισχύσει με τις αυξήσεις

Νωρίτερα από το σύνηθες θα καταβληθούν οι συντάξεις μηνός Ιανουαρίου 2025, οι οποίες και θα ενσωματώνουν τις αυξήσεις κοντά στο 2,5% που θα προβλέπονται για τη νέα χρονιά.

Έτσι, τόσο οι συνταξιούχοι χωρίς προσωπική διαφορά, όσο και εκείνοι που θα λάβουν το έκτακτο επίδομα, θα δουν «φουσκωμένους» τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Όπως όλα δείχνουν οι ημερομηνίες καταβολής συντάξεων και επιδομάτων θα συμπίπτουν.Με τις μέχρι τώρα ενδείξεις την περίοδο μεταξύ 17-19 Δεκεμβρίου 2024 θα καταβληθούν οι αυξημένες συντάξεις Ιανουαρίου 2025. Συγκεκριμένα, οι εν λόγω συντάξεις υπολογίζεται πως θα πληρωθούν νωρίτερα από τις ημερομηνίες που καθορίζουν για όλους τους υπόλοιπους μήνες της χρονιάς οι οδηγίες του ΕΦΚΑ, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως θα καταβληθούν πριν τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, εξαίρεση που είχε λάβει χώρα και πέρυσι.

Τι θα ισχύσει με τις αυξήσεις

Τα ποσά των συντάξεων που θα καταβληθούν τον Δεκέμβριο θα είναι αυξημένα σε ποσοστό που θα προσεγγίζει το 2,5% και θα αφορά την αναπροσαρμογή για το 2025.

«Καθαρές» αυξήσεις στην τσέπη θα αρχίσουν να παίρνουν από το 2025 σχεδόν ένας στους τρεις συνταξιούχους που έχουν μείνει με υπόλοιπα προσωπικής διαφοράς ως 50 ευρώ, ενώ όσοι έχουν μεγαλύτερο υπόλοιπο θα περιμένουν τις αυξήσεις του 2026 και του 2027 για να μηδενίσουν και να ξεκινήσει να αυξάνεται το εισόδημά τους.Οι συνταξιούχοι που θα μηδενίσουν την προσωπική διαφορά με την αύξηση κοντά στο 2,5% του 2025, προέρχονται από όλα σχεδόν τα ταμεία, και είναι κυρίως όσοι έχουν πάνω από 36 έτη ασφάλισης. Οι αυξήσεις θα αφορούν τους υφιστάμενους συνταξιούχους και όσους υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης ως τον Δεκέμβριο του 2024.

Όσοι αποχωρήσουν το 2025 θα λάβουν τη νέα ανταποδοτική τους σύνταξη βάσει μισθού και ετών ασφάλισης και την αυξημένη εθνική σύνταξη.

Τι ποσά θα πάρουν οι συνταξιούχοι

Στις χαμηλές συντάξεις των 500 ευρώ ως 600 ευρώ η αύξηση θα είναι μέχρι 15 ευρώ το μήνα.

Οι μεσαίες συντάξεις των 1.000 ευρώ ως 1.500 ευρώ θα αυξηθούν κατά μέσο όρο 30 ευρώ το μήνα, ενώ οι υψηλές συντάξεις από 2.000 ως 3.000 ευρώ θα αυξηθούν από 50 ευρώ ως 75 ευρώ μηνιαίως.

  • Στην περίπτωση που αυξηθεί στο 2,5% η εθνική σύνταξη από 426,17 ευρώ θα ανέλθει σε 436,8 ευρώ.
  • Το ανώτατο όριο για τις κύριες συντάξεις από 5.114,04 ευρώ θα διαμορφωθεί σε 5.241,89 ευρώ.
  • Το ανώτατο όριο για τις επικουρικές συντάξεις από 1.534,21 ευρώ θα ανέβει στα 1.572,56 ευρώ.
  • Η βασική σύνταξη του π. ΟΓΑ από 399,54 ευρώ διαμορφώνεται σε 409,5 ευρώ.

Όπως προαναφέρθηκε, περίπου την ίδια περίοδο, δηλαδή στις 18 με 19 Δεκεμβρίου 2024, θα καταβληθεί και η έκτακτη ενίσχυση (επιταγή ακρίβειας) και το επίδομα προσωπικής διαφοράς σε 5 κατηγορίες δικαιούχων.


Άνοιξε η πλατφόρμα για την επιδότηση γρήγορου Ίντερνετ με οπτική ίνα .Που και πώς θα κάνετε την αίτηση

Οι δικαιούχοι θα λάβουν, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, κουπόνι αξίας 200 ευρώ για την κάλυψη μέρους του κόστους απόκτησης υπηρεσίας Gigabit

 Είναι μια σημαντική δράση που υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση και δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερα από 379 χιλιάδες νοικοκυριά και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις, να αποκτήσουν συνδέσεις ταχυτήτων τουλάχιστον 250 ΜBPs. Το «Gigabit Voucher» είναι ένα έργο με αναπτυξιακό πρόσημο συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με πόρους της τάξεως των 23 εκατ. ευρώ και από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με περισσότερα από 57 εκατ. ευρώ.


Σε συνδυασμό με το προγράμμα «Smart Readiness Vouchers» για την εγκατάσταση οπτικής ίνας σε 120.000 κτίρια, στόχος είναι η ενίσχυση της ευρυζωνικότητας σε ολόκληρη τη χώρα και η βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή κατάταξη, όπως αυτή αποτυπώνεται και στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την «Ψηφιακή Δεκαετία».

Οι δικαιούχοι θα λάβουν, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, κουπόνι αξίας 200 ευρώ για την κάλυψη μέρους του κόστους απόκτησης υπηρεσίας Gigabit (τουλάχιστον 250 GBPs) και πιο συγκεκριμένα του κόστους που αντιστοιχεί στην αρχική σύνδεση, καθώς και του μηνιαίου τιμήματος για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής.

Πρόκειται για νοικοκυριά και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις που δε διαθέτουν ήδη ευρυζωνική σύνδεση με ονομαστική ταχύτητα καθόδου (download) μεγαλύτερη των 100 Mbps και διαμένουν ή έχουν την έδρα / υποκατάστημα τους αντίστοιχα στις περιοχές παρέμβασης του Προγράμματος. Η επιχορήγηση δίνεται μόνο μία φορά σε κάθε ωφελούμενο, ενώ δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, εθνική ή ευρωπαϊκή.

Πιο συγκεκριμένα, για να εκδώσουν και να εξαργυρώσουν το «Gigabit Voucher» οι ενδιαφερόμενοι:

- Ελέγχουν στην ιστοσελίδα του Προγράμματος τον χάρτη για να ενημερωθούν αν μπορούν να λάβουν υπηρεσίες Gigabit με βάση τη διεύθυνση της κατοικίας ή της επιχείρησής τους. Πληκτρολογούν τη διεύθυνση για να ενημερωθούν αν καλύπτονται από τα δίκτυα των παρόχων προκειμένου να υποβάλουν αίτηση.

- Επιλέγουν «Υποβολή αίτησης» και συνδέονται με τους κωδικούς Taxisnet, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία υποβολής.

- Ακολούθως, δηλώνουν αν ενδιαφέρονται να λάβουν voucher για υφιστάμενη ή νέα σύνδεση. Στη συνέχεια συμπληρώνουν τα επιπλέον στοιχεία που απαιτούνται και, τέλος, αποδέχονται του όρους και τις προϋποθέσεις του Προγράμματος για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία έκδοσης voucher.- Οι ενδιαφερόμενοι λαμβάνουν το voucher στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) καθώς και με SMS στον τηλεφωνικό αριθμό που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους.


- Στη συνέχεια, επικοινωνούν με τον πάροχο από τον οποίο επιθυμούν να λάβουν την υπηρεσία Gigabit, γνωστοποιώντας τον αριθμό voucher που εξέδωσαν.

Επισημαίνεται ότι οι πάροχοι θα αναρτήσουν ενημερωτικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους στην πλατφόρμα του Προγράμματος και θα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

- Να διαθέτουν είτε ταχύτητα download μεγαλύτερη ή ίση του 250 Mbps είτε συμμετρική ταχύτητα μεγαλύτερη ή ίση του 100 Mbps. Οι ανωτέρω ελάχιστες ταχύτητες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στους ωφελούμενους σε ώρες αιχμής.


- Να περιλαμβάνουν τον απαραίτητο για τη λειτουργία της τερματικό εξοπλισμό του τελικού χρήστη (modem / router)

- Να παρέχουν έκπτωση τουλάχιστον ίση με το ποσό του Voucher σε σχέση με τα αντίστοιχα προγράμματα (με ίδια χαρακτηριστικά ταχύτητας και συμπεριλαμβανόμενων υποπροϊόντων) που προσφέρονταν κατά το χρονικό διάστημα πριν την προκήρυξη του Προγράμματος.

Υπενθυμίζεται ότι η διάθεση των Vouchers Συνδεσιμότητας Gigabit θα πραγματοποιηθεί σε τέσσερις φάσεις, οι οποίες σχετίζονται με τις συνδέσεις κτιρίων μέσω του προγράμματος «Smart Readiness». Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί με τη διάθεση 200.000 κουπονιών συνδεσιμότητας Gigabit, κατά την οποία πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί 60.000 συνδέσεις κτιρίων του Smart Readiness.

Το πρόγραμμα «Gigabit Voucher» υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 

Συνελήφθη ο Νίκος Ρωμανός για την έκρηξη στους Αμπελοκήπους - Βρέθηκε αποτύπωμά του σε σακούλα στην οποία υπήρχε όπλο

Οδηγείται το πρωί στον εισαγγελέα - Δέχεται ότι είναι δικό του το αποτύπωμα,  αλλά δηλώνει ότι είναι παλιό

Ο Ρωμανός,  συνελήφθη έπειτα από τον εντοπισμό ενός αποτυπώματός του σε σακούλα με όπλο και γεμιστήρα στο διαμέρισμα της οδού Αρκαδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, έως τώρα, δεν φαίνεται να προκύπτει άμεση σχέση του με την ομάδα των Αμπελοκήπων. Όπως είναι γνωστό, είχε εμπλοκή σε ποινικές υποθέσεις  την προηγούμενη δεκαετία και είχε εκτίσει ποινή φυλάκισης για τη ληστεία στο Βελβεντό. Είχε αθωωθεί από την κατηγορία της συμμετοχής στην οργάνωση Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς. Σήμερα το πρωί θα οδηγηθεί ενώπιον του εισαγγελέα. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, δέχεται ότι το αποτύπωμα είναι δικό του, αλλά υποστηρίζει ότι είναι παλιό, καθώς δεν αποδέχεται ότι έχει κάποια σχέση με τα άτομα που έχουν εμπλακεί στην υπόθεση. 

Υπενθυμίζεται πως μέχρι στιγμής η Αντιτρομοκρατική έχει προχωρήσει σε άλλες τρεις συλλήψεις ενός άνδρα ο οποίος φέρεται σύμφωνα με αστυνομικές πηγές να βρισκόταν κοντά στο διαμέρισμα την ώρα της έκρηξης, της γυναίκας που παρέλαβε τα κλειδιά του διαμερίσματος καθώς και της γυναίκας που τραυματίστηκε και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο.

Η γυναίκα που παρέλαβε τα κλειδιά του χώρου βρισκόταν στο εξωτερικό και συνελήφθη αμέσως μετά την επιστροφή της καθώς σε βάρος της εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης, ενώ ο άνδρας παρουσιάστηκε αυτοβούλως το βράδυ της 1ης Νοεμβρίου στις Αρχές και συνελήφθη. 

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

Μαρινάκης: Θα περιμέναμε ο Σαμαράς σκεπτόμενος το 2012 - 2015 να κοιταει...

 Μητσοτάκης για διαγραφή Σαμαρά:


 

Η απόφαση εξηγήθηκε σαφώς, δεν παίζουμε με την κυβερνητική σταθερότητα - Εκλογές το 2027
Έχουμε άνετη και σταθερή κυβερνητική πλειοψηφία, είπε ο πρωθυπουργός σε εκδήλωση του Bloomberg - «Οι Έλληνες δοκίμασαν τους λαϊκιστές και δεν πήγε καλά αυτό. Αυτό που θέλουν τώρα είναι η σταθερότητα»


Το μήνυμα ότι στην Ελλάδα η κυβερνητική πλειοψηφία είναι σταθερή και ότι είναι προσωπική του δέσμευση η διεξαγωγή εκλογών το 2027 έστειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση που είχε το μεσημέρι της Δευτέρας με τη δημοσιογράφο Francine Lacqua στο πλαίσιο εκδήλωσης του Bloomberg με τίτλο «The New Era of Greek Banking»
«Έχουμε 2,5 χρόνια βάσει της λαικής εντολής για να υλοποιήσουμε τις πολιτικές μας», συνέχισε ο πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι έτσι «δεν χρειάζεται να μπούμε σε συζητήσεις για περίπλοκες πολιτικές συμμαχίες»
Ερωτηθείς, δε, για τη διαγραφή Σαμαρά απάντησε «αυτό που έγινε, έγινε. Η απόφαση εξηγήθηκε σαφώς, η δουλειά μου είναι να βλέπω στο μέλλον. Έχουμε μια άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Το τελευταίο που θέλουμε είναι να παίξουμε με την κυβερνητική σταθερότητα. Είναι μια λυπηρή και απόφαση "μια κι έξω" (one off στο πρωτότυπο). Την αφήνουμε πίσω μας».
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, ο κ. Μητσοτάκης, «οι επενδυτές εμπιστεύονται την Ελλάδα γιατί δεν έχει ρίσκο»
Ο πρωθυπουργός σημείωσε, επίσης, ότι «μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων εφόσον συνεχίζουμε να είμαστε αποτελεσματικοί με τη φοροδιαφυγή» εκφράζοντας την εκτίμηση ότι ««θα τα καταφέρουμε καλύτερα από ό,τι περιμένουν κάποιοι ως προς την ανάπτυξη».
Ερωτηθείς για την προώρη αποπληρωμή χρέους είπε ότι «δείχνει τη σταθερότητα της οικονομίας» προαναγγέλοντας ότι «προγραμματίζουμε πληρωμές 5 δισ. το 2025».

«Θυμόμαστε ακόμα το τραύμα της οικονομικής κρίσης και πρέπει να αντιμετωπίσουμε με ζητήματα που έχουμε κληρονομήσει. Η δημοσιονομική πειθαρχεία είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζονται οι πολιτικές μας» σημείωσε ακόμα ο κ. Μητσοτάκης υπογραμμίζοντας πως «αν δείτε τον προϋπολογισμό είχαμε αύξηση εσόδων με μείωση φόρων και γιατί συνέβη αυτό, γιατί η οικονομία είναι σταθερή».
O κύκλος των ιδιωτικοποιήσεων βαίνει προς το τέλος του, είπε ακόμα ο πρωθυπουργός.
Ερωτηθείς για το τηλεφώνημα με τον Ντόναλντ Τραμπ είπε ότι «μίλησε με τον πρόεδρο Τραμπ, είχαμε μια φιλική συζήτηση, αναγνώρισε την μεγάλη πρόοδο της ελληνικής οικονομίας με τη μείωση των φορών και τη δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις. Μιλήσαμε για τη στρατηγική συνεργασία Ελλάδας-ΗΠΑ. Οι διμερείς σχέσεις είναι εξαιρετικά ισχυρές. Έχουμε μια αμυντική συνεργασία με τις ΗΠΑ που θα επεκταθεί, έχουμε μια ισχυρή οικονομική συνεργασία αν δείτε τα αμερικανικά κεφάλαια που επενδύονται στην Ελλάδα»
Ο κ. Μητσοτάκης ρωτήθηκε και για την πρόθεση Τραμπ για επιβολή δασμών και είπε «δεν δημιουργούν θετικές συνθήκες. Ένας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Ευρώπης δεν θα βοηθήσει καμία από τις δύο πλευρές».
Ο πρωθυπουργός τοποθετήθηκε και στα θέματα ενέργειας λέγοντας με έμφαση ότι «δεν έχουμε ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας, έχουμε κάτι που θυμίζει κάτι τέτοιο. Είναι απαράδεκτο οι χώρες της ΝΑ Ευρώπης να τιμωρούνται λόγω ενός αλγόριθμου που προστατεύει τις πιο ευημερούσες χώρες. Η μείωση των τιμών της ενέργειας πρέπει να αφορά όλους. Είμαστε πρωτοπόροι στην ενεργειακή μετάβαση αλλά ακόμα δεν έχουμε δει τα αντίστοιχα οφέλη».

Στο ίδιο πλαίσιο πρόσθεσε πως «αδυνατώ να καταλάβω γιατί το ίδιο προϊόν έχει άλλη τιμή στην Ελλάδα και άλλη στην Ευρώπη. Αυτό δεν είναι ενιαία αγορά».
Η δημοσιογράφος του Bloomberg ρώτησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη και για τις επιλογές Τραμπ όσον αφορά τη στελέχωση της κυβέρνησής του, με τον Έλληνα πρωθυπουργό να αναφέρεται ονομαστικά στον νέο υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, για τον οποίο είπε ότι «είναι καλό ότι αντιλαμβάνεται την περιπλοκότητα της κατάστασης στην περιοχή μας».
«Είναι δύσκολο να εξηγήσει κανείς ότι η διακυβέρνηση δεν είναι ευκολη στις εποχές που ζούμε. Το 2023 αυξήσαμε τα ποσοστά μας γιατί υλοποιήσαμε τις δεσμεύσεις μας. Οι άνθρωποι σε μια τέτοια εποχή θέλουν να νιώθουν ασφαλείς. Το να βρεις λύσεις σε μια τόσο χαοτική περίοδο και να τους λες ότι σαν χώρα μπορούμε και θα κάνουμε αυτά είναι μέρος της εργασίας μας. Η νο1 δέσμευσή μας είναι η αύξηση των μισθών και η μείωση των φόρων. Θέλουμε, επίσης, να στηρίξουμε τη μεσαία τάξη και να αντιληφθεί την ανάπτυξη» είπε ακόμα ο κ. Μητσοτάκης.
«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτή την άνοδο του λαϊκισμού και να εξηγήσουμε στους πολίτες τι είναι αυτό που πρέπει να περιμένουν» συνέχισε ο πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι «οι Έλληνες δοκίμασαν τους λαϊκιστές και δεν πήγε καλά αυτό. Αυτό που θέλουν τώρα είναι η σταθερότητα
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Αποστολή
Κοινοποίηση

 

Μάικ Τάισον: Έκανα σεξ με δύο άτομα ταυτόχρονα και πέθαναν από HIV

Ο Μάικ Τάισον έδωσε μία αποκαλυπτική συνέντευξη στην Ρόζι Περέζ για το «Interview Magazine». Ο πρώην πυγμάχος, ο οποίος το βράδυ της Παρασκευής (15/11) μπήκε ξανά στο ρινγκ για να παλέψει με τον Τζέικ Πολ, μεταξύ άλλων μοιράστηκε και μία προσωπική του ιστορία.

Συγκεκριμένα, ο θρυλικός αθλητής αποκάλυψε πως στο παρελθόν ο ίδιος και ένας φίλος του είχαν ταυτόχρονη σεξουαλική επαφή με μία κοπέλα και αργότερα ο άλλος άνδρας και η γυναίκα έφυγαν από την ζωή από τον ιό HIV, χωρίς ωστόσο εκείνος να βρεθεί θετικός.

«Η ζωή δεν έχει τελειώσει ακόμα. Ακόμα παλεύουμε. Δεν θα έπρεπε να είμαι εδώ για να σου μιλήσω τώρα. Όλοι οι φίλοι μου είναι νεκροί. Έκαναν υπερβολική δόση, είχαν HIV. Ο φίλος μου και εγώ κάναμε σεξ με ένα κορίτσι ταυτόχρονα και πέθαναν και οι δύο από HIV, δεν το έπαθα εγώ», ανέφερε ο Μάικ Τάισον.

 

Πληρωμές: Πότε καταβάλλονται τα επιδόματα και το δώρο Χριστουγέννων . Τι ισχύει

Όλοι περιμένουν να μάθουν τις ημερομηνίες πληρωμής επιδομάτων  για τον μήνα Δεκέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις 18 έως τις 20 Δεκεμβρίου θα καταβληθεί το έκτακτο βοήθημα σε 670.000 συνταξιούχους, με το ποσό να κυμαίνεται από 100 € έως 200 €.

Παράλληλα, μία επιπλέον μηνιαία δόση θα λάβουν 767.000 οικογένειες με παιδιά. Προϋπόθεση είναι να είναι δικαιούχοι του οικογενειακού επιδόματος (Α21).

Ταυτόχρονα, καταβάλλεται το έκτακτο βοήθημα σε 255.000 ΑμεΑ (ΟΠΕΚΑ), με το ποσό να φτάνει στα 200 €. Έκτακτο βοήθημα θα λάβουν και 210.000 δικαιούχοι του ελάχιστου εισοδήματος, με το ποσό να είναι το μισό του μηνιαίου επιδόματος.

Δώρο Χριστουγέννων

Όπως έχει γίνει γνωστό, έως τις 20 Δεκεμβρίου θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.

Ολόκληρο το δώρο θα λάβουν όσοι εργάζονται από την 1η/5 έως 31/12, ενώ για λιγότερες ημέρες εργασίας το δώρο πάει αναλογικά


 

Nations League – Φινλανδία – Ελλάδα (0-2): Με το κεφάλι ψηλά έκανε φινάλε η Εθνική


Η Εθνική έκανε αυτό που έπρεπε,νίκησε την Φινλανδία με 2-0 , για πρώτη φορά στην Ιστορία της εκτός έδρας και ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις της στον 2ο όμιλο της League B του Nations League με πέντε νίκες σε έξι αγώνες.

Η Ελλάδα έφτασε στους 15 βαθμούς, ισοβάθμησε με την Αγγλία αλλά την πρώτη θέση κατέλαβαν τα «Τρία Λιοντάρια», που την ίδια ώρα συνέτριβαν την Ιρλανδία με 5-0, λόγω της καλύτερης διαφοράς τερμάτων.

Οι Άγγλοι κέρδισαν την απευθείας άνοδο στη League Α αλλά ο στόχος παραμένει εφικτός και για τη «γαλανόλευκη», θα διεκδικηθεί δε στα μπαράζ του Μαρτίου το 2025.

Μάλιστα, εκτός της ανόδου η Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει και μια δεύτερη ευκαιρία για συμμετοχή στα πλέι οφ πρόκρισης για το Μουντιάλ του 2026, όπου η ομάδα του Γιοβάνοβιτς θα μπει στο β΄ γκρουπ δυναμικότητας για την κλήρωση.

Αγωνιστικά η Εθνική έλεγξε εξαρχής ελέγχοντας την κατοχή, κάτι που πέτυχε χωρίς ιδιαίτερο κόπο μιας και οι γηπεδούχοι επέλεξαν να οργανωθούν αμυντικά, παίζοντας με τρεις στόπερ και περιμένοντας τον αντίπαλο.

Η ελληνική ομάδα κυκλοφορούσε την μπάλα αλλά ήταν μια ταχύτητα κάτω από τις απαιτήσεις του αγώνα εμφανίζοντας σαφές έλλειμμα φρεσκάδας κι ενέργειας, σαφέστατα επηρεασμένη από την ήττα της Πέμπτης απέναντι στην Αγγλία.

Οι Φιλανδοί δεν άφηναν χώρους, ενώ και οι επιλογές των παικτών του Γιοβάνοβιτς στο τελευταίο τρίτο του γηπέδου δεν ήταν οι ενδεδειγμένες, με συνέπεια να λείψει η μεγάλη φάση μπροστά από την εστία του Γιόρονεν.

Αδυναμία υπήρχε και στις στημένες μπάλες, καθώς η «γαλανόλευκη» εκτέλεσε αρκετά κόρνερ στα πρώτα 45 λεπτά αλλά εξαιρουμένων δύο άστοχων κεφαλιών του Μαυροπάνου (8΄, 15΄) σε εκτελέσεις του Μπακασέτα δεν υπήρξε όφελος.

Η συγκριτικά καλύτερη στιγμή σε αυτό το διάστημα σημειώθηκε στο 38΄, με τον Παυλίδη να μπαίνει στην περιοχή και να σουτάρει, τον Χόσκονεν να βάζει την προβολή και την μπάλα να βρίσκει στον Μασούρα και να καταλήγει άουτ.

Εκ διαμέτρου αντίθετο το δεύτερο ημίχρονο, με την ελληνική ομάδα να ξεκινά καταιγιστικά και να ανοίγει το σκορ στο 52΄ με σουτ του Μπακασέτα από έξοχη κάθετη του Κουλιεράκη.

Πριν οι γηπεδούχοι προλάβουν να το συνειδητοποιήσουν βρέθηκαν να κυνηγούν διαφορά δύο τερμάτων, αφού τέσσερα λεπτά αργότερα (56΄) σε μακρινή μπαλιά του Μαυροπάνου ο Γιόρονεν απομάκρυνε με το κεφάλι, για να σκοράρει από μακριά με ψηλοκρεμαστό σουτ το Τζόλης το 2-0 και να τελειώσει οριστικά το παιχνίδι.

Στο 90ό λεπτό ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς πέρασε στον αγώνα τον Χρήστο Μουζακίτη, ο οποίος έγινε ο νεότερος ποδοσφαιριστής στην Ιστορία της ελληνικής ομάδας που φόρεσε τη φανέλα με το εθνόσημο σε επίσημο αγώνα.

ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ: Βίλι Ντελαζό (Γαλλία)

ΚΙΤΡΙΝΕΣ: Πικαράινεν, Άλχο, Ιβάνοφ

ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ (Μάρκου Κάνερβα): Γιόρονεν, Άλχο (82΄ Νισκάνεν), Χόσκονεν, Ιβάνοφ, Πικαράινεν (67΄ Ολίλα), Χάκανς (75΄ Πούκι), Λοντ, Κάιρινεν, Καμαρά (75΄ Νίσιλα), Κάλμαν, Πογιάνπαλο (67΄ Άντμαν).

ΕΛΛΑΔΑ (Ιβάν Γιοβάνοβιτς): Βλαχοδήμος, Ρότα, Μαυροπάνος, Κουλιεράκης, Τσιμίκας, Κουρμπέλης (90΄ Μουζακίτης), Μάνταλος (88΄ Ρέτσος), Μπακασέτας (74΄ Πέλκας), Μασούρας (74΄ Σιώπης), Παυλίδης, Τζόλης (88΄ Γιαννούλης).

 

Αρθρίτιδα: Αυτές οι 2 κοινές τροφές μπορεί να επιδεινώσουν τον πόνο, σύμφωνα με μελέτη

Η αρθρίτιδα είναι μια πάθηση που μπορεί να προκαλέσει πόνο, οίδημα και φλεγμονή ενώ παράλληλα μπορεί να επηρεάσει την κινητικότητα. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι διαχείρισης των συμπτωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής.

Οι 2 τροφές που μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, σύμφωνα με μελέτη

Εκατομμύρια πάσχοντες από αρθρίτιδα καλούνται να είναι προσεκτικοί με την κατανάλωση δύο φρούτων που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την κατάστασή τους. Η αρθρίτιδα, η οποία μπορεί να προκαλέσει πόνο . οίδημα, φλεγμονή και προβλήματα κινητικότητας, δεν έχει προς το παρόν θεραπεία, αλλά τα συμπτώματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με κατάλληλη διαχείριση.

Η διατροφή μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την κατάσταση, είτε ανακουφίζοντας από την πάθηση είτε επιδεινώνοντάς την. Ειδικοί από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Physicians Committee for Responsible Medicine έχουν επισημάνει ορισμένα τρόφιμα ως «παράγοντες πυροδότησης του πόνου». Δύο απ’ αυτά είναι:

  • τα μήλα και
  • οι ντομάτες.

Η έκθεση των ειδικών ανέφερε: «Ενώ οι γενετικοί παράγοντες είναι σημαντικοί, οι μελέτες δείχνουν ότι οι παράγοντες του τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Εάν έχετε ρευματοειδή αρθρίτιδα, μια αλλαγή στη διατροφή θα μπορούσε να σας βοηθήσει και ίσως να εξαλείψει εντελώς τον πόνο σας.

Σε ερευνητικές μελέτες, πολλοί άνθρωποι που σταμάτησαν να καταναλώνουν ορισμένα τρόφιμα-παράγοντες πυροδότησης διαπίστωσαν ότι ο πόνος τους βελτιώθηκε ή εξαφανίστηκε.

Τι έδειξε μελέτη για τη σχέση μεταξύ σολανίνης και αρθρίτιδας

Τόσο τα μήλα όσο και οι ντομάτες περιέχουν σολανίνη, ένα δηλητηριώδες γλυκο-αλκαλοειδές που βρίσκεται κυρίως στα είδη της οικογένειας των Solanum. Μελέτη  που δημοσιεύθηκε στο Arab Journal of Nuclear Sciences and Applications το 2013 εξέτασε τη σχέση μεταξύ της σολανίνης και της αρθρίτιδας.

Η μελέτη υποδηλώνει: «Η σολανίνη είναι μια οργανική χημική ένωση που ανήκει στα αλκαλοειδή. Χαρακτηρίζεται ως ένα δραστικό γλυκοαλκαλοειδές δηλητήριο που απαντάται σε είδη των στρυχνοειδών του γένους Solanum, όπως η πατάτα, η ντομάτα και η μελιτζάνα, όταν εκτίθενται στο φως.

Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 18 θηλυκούς μετεμμηνοπαυσιακούς αρουραίους για να διερευνηθεί η επίδραση της σολανίνης στα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Τα δεδομένα της παρούσας μελέτης έδειξαν ότι τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα, ειδικά μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες, ενδέχεται να επωφεληθούν από τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφών που περιέχουν σολανίνη».

Ωστόσο, η εγκυρότητα αυτού του ισχυρισμού έχει αμφισβητηθεί από άλλους οργανισμούς υγείας. Η Arthritis Society Canada συνέστησε την παρακολούθηση των προσωπικών αντιδράσεων σε τρόφιμα που περιέχουν σολανίνη.

Φάρμακο για τον διαβήτη δίνει ελπίδες για την αντιμετώπιση αυτοάνοσων παθήσεων

Σε σχετικές ειδήσεις, ερευνητές ανακάλυψαν πρόσφατα ότι ένα φάρμακο που ελέγχει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα  στον διαβήτη τύπου 2 μπορεί επίσης να ωφελήσει ασθενείς με ορισμένες αυτοάνοσες ασθένειες.

Η φαρμακευτική ουσία καναγλιφλοζίνη (Canagliflozin), επηρεάζει τα Τ-κύτταρα, τα οποία συνήθως εμπλέκονται στην καταπολέμηση των λοιμώξεων αλλά μπορούν να επιτεθούν εσφαλμένα σε υγιείς ιστούς.

Επομένως, η δράση της καναγλιφλοζίνης σε αυτά τα κύτταρα θα μπορούσε να βοηθήσει χιλιάδες ανθρώπους που πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλους με που πάσχουν από λύκο, μία άλλη αυτοάνοση ασθένεια.

 

Χατζηδάκης για διαγραφή Σαμαρά: Φοβάμαι ότι ουσιαστικά το επιδίωκε – Δεν αισθανόταν άνετα

«Είναι πολύ στενάχωρο και προσωπικά και πολιτικά. Δεν είναι μία μέρα ευχάριστη για τη ΝΔ, κανένας δεν χαίρεται για αυτή την εξέλιξη» ανέφερε στον ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Καλημέρα» με τη Φαίη Μαυραγάνη ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηγιάννης, με αφορμή τη διαγραφή του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά από την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ.

«Υπήρχε μία κλιμάκωση, και εγώ ήμουν μεταξύ εκείνων που είχα μιλήσει και με τις δύο πλευρές. Το πράγμα “στράβωνε” ολοένα και περισσότερο. Από ένα σημείο και μετά, φοβάμαι ότι ο κ. Σαμαράς ουσιαστικά το επιδίωκε με κάποιο τρόπο, δεν αισθανόταν άνετα», πρόσθεσε.

Τόνισε, επίσης ότι «υπήρχε μία κριτική από τις ευρωεκλογές και μετά, η οποία ήταν συνολική κριτική. Όταν αμφισβητείται σε τόσο μεγάλη έκταση και με τόσο μεγάλη ένταση η πολιτική της κυβέρνησης, τίθεται ένα θέμα και για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Αν και χθες δεν αντιδρούσε, πως θα προχωρούσαμε από εδώ και πέρα; Τα κόμματα, τα οποία κυβερνούν, δεν μπορούν να έχουν απόψεις που διίστανται τόσο πολύ μεταξύ τους. Χρειάζεται να υπάρχει μία μίνιμουμ συνοχή. Δεν υπήρχε τρόπος να προχωρήσουμε από εδώ και πέρα, ήταν μεγάλη η αμφισβήτηση».

Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, «έγινε η σύγκρουση για μία πολιτική στα ελληνοτουρκικά, η οποία ακόμα και αν υπάρχει στο μυαλό κάποιον, δεν έχει προχωρήσει. Θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να ναυαγήσει η ΝΔ για αυτόν το λόγο. Αν η ΝΔ με την υποψία ότι μπορεί να γίνει κάτι με την Τουρκία, ενώ υπάρχει δέσμευση του πρωθυπουργού, έχει χαρακτηριστικά παγκόσμιας πρωτοτυπίας».

«Έχοντας δύο φορές ισχυρή εντολή από τον ελληνικό λαό, ο κατακερματισμός των δυνάμεων και η διχόνοια βλάπτουν. Δεν πάμε πουθενά και δεν νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο υπηρετούμε την παράταξή μας. Θα ήταν πολύ κρίμα όλη αυτή η πρόοδος να πάει χαμένη, όλες αυτές οι θυσίες των Ελλήνων πολιτών και να μπούμε σε μία φάση αβεβαιότητας, αστάθειας και τελικά οπισθοδρόμησης. Είμαι βέβαιος ότι η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, θα προχωρήσει μπροστά, συντεταγμένα και γιατί όλοι βλέπουμε το συμφέρον της παράταξης και γιατί όλοι βλέπουμε το συμφέρον και την προοπτική της πατρίδας», πρόσθεσε.

«Η ΝΔ, όπως έχει δηλώσει και ο Πρωθυπουργός, παραμένει ξεκάθαρα στη γραμμή του Κωνσταντίνου Καραμανλή σε σχέση με την Τουρκία. Έχουμε πει ότι η διαφορά που αναγνωρίζουμε είναι η διαφορά που σχετίζεται με την υφαλοκρηπίδα και τις θαλάσσιες ζώνες. Ο ιδρυτής της παράταξης είχε πει ότι υπάρχουν τρεις μέθοδοι να λύσει κανείς αυτή τη διαφορά. Η πρώτη είναι ο διάλογος, η δεύτερη ο πόλεμος και η τρίτη η διαιτησία. Δεν έχουμε ξεφύγει από αυτή τη γραμμή», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης, τονίζοντας:«Δεν βλέπω σε αυτό που είπε ο κ. Γεραπετρίτης να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Και ποιος υπουργός Εξωτερικών θα μπορούσε να προβεί σε μία προδοτική πράξη;».

«Λευκός καπνός» στις συνομιλίες ΗΠΑ – Ιράν:

Οδικός χάρτης 60 ημερών και συμφωνία για την ασφάλεια στα Στενά του Ορμούζ Παίρνουν τη σκυτάλη οι τεχνικές ομάδες που θα διεξάγουν διαπραγμα...