Θετικό κλίμα», λένε Κατάρ και Πακιστάν
Ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών, Εσμαΐλ Μπαγκάι, σύμφωνα με το πρακτορείο Tasnim, δήλωσε τα ξημερώματα τη Δευτέρας, ότι το έργο της διαπραγματευτικής αντιπροσωπείας έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο οι τεχνικές ομάδες θα συνεχίσουν τη δουλειά τους.
Παράλληλα ανέφερε ότι σημειώθηκε «καλή πρόοδος» στις συνομιλίες που διεξάγονται στην Ελβετία με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όσον αφορά την εφαρμογή των δεσμεύσεων της άλλης πλευράς, τονίζοντας ότι η ιρανική αντιπροσωπεία επέμεινε πως ο πόλεμος πρέπει να τερματιστεί σε όλα τα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων συζητήθηκαν επίσης ζητήματα που αφορούν την έκδοση των απαραίτητων αδειών για την πώληση ιρανικού πετρελαίου, καθώς και την αποδέσμευση ιρανικών περιουσιακών στοιχείων στο εξωτερικό. Όπως ο ίδιος ανέφερε, συμφωνήθηκε η διαμόρφωση ενός μηχανισμού για την ασφαλή διέλευση πλοίων μέσω των Στενών του Ορμούζ.
Το Κατάρ και το Πακιστάν, που λειτούργησαν ως μεσολαβητές στις συνομιλίες μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν στην Ελβετία, ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ότι οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα». Παράλληλα ανέφεραν ότι η επιτροπή των διαπραγματεύσεων συμφώνησε σε έναν οδικό χάρτη με στόχο την επίτευξη τελικής συμφωνίας εντός 60 ημερών. Οι δύο χώρες εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους προς την Ουάσινγκτον και την Τεχεράνη για τη «συνεχή δέσμευσή τους στη διπλωματία και στην ειρηνική επίλυση της σύγκρουσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου