Νέα επιστολή σε Φον ντερ Λάιεν ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ενέργεια – «Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα»

Το ζήτημα των τιμών στην ενέργεια και στο φυσικό αέριο έθεσε με νέα του επιστολή ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, προς την πρόεδρο της Κομισιόν.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Έλληνας πρωθυπουργός απευθυνόμενος στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπογραμμίζει πως «οι τιμές μάς λένε ότι πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα αλλά και διαφορετικά –να σκεφτούμε νέους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε».
Το μειονέκτημα της Ευρώπης σε σχέση με τις ΗΠΑ και άλλες αγορές όπου το κόστος είναι χαμηλότερο, και το οποίο ήρθε στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης του 2022, έχει ξαναμπεί στο επίκεντρο καθώς η ήπειρος προετοιμάζεται για εμπορικούς πολέμους υπό την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ.
Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας οδήγησαν βιομηχανικούς κολοσσούς όπως η BASF SE να στρέψουν τις επενδύσεις τους αλλού και συνέβαλαν στην κατακρήμνιση της κυβέρνησης του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς. Οι τιμές αναφοράς του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου έχουν εκτιναχθεί κατά περίπου 60% τον τελευταίο χρόνο, καθώς η περιοχή αγωνίζεται να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες.
Εν τω μεταξύ, η Ελλάδα έχει επιδιώξει να ενισχύσει το καθεστώς της ως πύλης για εισαγωγές ενέργειας στην περιοχή με επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου, αγωγούς και γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας όπως αναφέρει το Bloomberg.
Ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε την Ε.Ε. να ενσωματώσει καλύτερα τα εθνικά δίκτυα και δήλωσε ότι χρειάζεται μια νέα ώθηση στην ασφάλεια του φυσικού αερίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου