Τον κώδωνα του κινδύνου στους εργαζόμενους κρούει το υπουργείο Εργασίας για το κόλπο κάποιων εργοδοτών, οι οποίοι ενώ καταβάλlουν κανονικά το Δώρο Χριστουγέννων μέσω τράπεζας, ώστε να είναι νόμιμοι, μετά το ζητούν πίσω σε μετρητά.
Μάλιστα, οι καταγγελίες εργαζομένων από διάφορους κλάδους για τη μη καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Εργοδότες που δεν σέβονται ούτε τον μόχθο, ούτε τις ανάγκες των εργαζομένων τους, ενώ βάζουν στην τράπεζα το Δώρο Χριστουγέννων, μετά τους το ζητάνε πίσω εκβιάζοντάς τους ότι θα τους απολύσουν.
«Θα μπει και το Δώρο των Χριστουγέννων, εντάξει, δεν περιμένεις να το πάρεις. Θα μας το δώσεις πίσω. Θα μας το επιστρέψεις. Δεν έκανε κάποιο κόπο να μου δικαιολογήσει κάτι. Το θεωρούσε αυτονόητο», αναφέρει εργαζόμενη.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι εργαζόμενοι σε περίπτωση που το Δώρο δεν καταβληθεί, μπορούν να προσφύγουν στην Επιθεώρηση Εργασίας. Στη συνέχεια θα συνταχτεί μηνυτήρια αναφορά, θα ασκηθεί δίωξη σε βάρος του εργοδότη και θα περάσει αυτόφωρο. Ακόμη, υπενθυμίζεται ότι μπορούν να γίνουν επώνυμες ή ανώνυμες καταγγελίες στο 1555 ή στην Επιθεώρηση Εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου