ΣΥΡΙΖΑ: Οι προτάσεις των υποψηφίων προέδρων, οι κόντρες, οι επιθέσεις στον Κασσελάκη και τα «μαργαριτάρια» – Όλα όσα έγιναν στο debate

Λίγο περισσότερο από δύο ώρες διήρκησε το debate μεταξύ των τεσσάρων υποψηφίων προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης (20/11) στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ. Κατά την διάρκεια της τηλεμαχίας καθένας από τους εν δυνάμει προέδρους επιχείρησε να αναδείξει τις θέσεις και τις προτάσεις του για την επόμενη μέρα του κόμματος.
Δεν έλλειψαν, ωστόσο, οι έντονες αντιπαραθέσεις ιδιαίτερα μεταξύ του Σωκράτη Φάμελλου και του Παύλου Πολάκη, οι αναφορές στον Αλέξη Τσίπρα, τα «καρφιά» προς τον Στέφανο Κασσελάκη, αλλά και τα «μαργαριτάρια»… που έκαναν πολλές φορές το Χ (πρώην Twitter) να πάρει «φωτιά».
Της προσοχής δεν διαφεύγει, ακόμη, η κοινή επίθεση του Παύλου Πολάκη και του Σωκράτη Φάμελλου προς τον Νικόλα Φαραντούρη, με τον κ. Πολάκη να τον παρομοιάζει με τον Χάρη Δούκα και τον κ. Φάμελλο να του καταλογίζει έλλειψη εμπειρίας.
Στο κλείσιμο της βραδιάς κοινή συνισταμένη των τεσσάρων υποψηφίων προέδρων ήταν το κάλεσμα στα μέλη και στους ψηφοφόρους του κόμματος να δώσουν το «παρών» στις κάλπες για την ανάδειξη νέας ηγεσίας.
Σφοδρή κόντρα μεταξύ του Παύλου Πολάκη και του Σωκράτη Φάμελλου
Ο κ. Φάμελος απηύθυνε ερώτηση στον κ. Πολάκη, υπενθυμίζοντάς του τη στάση του στον νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Υπεθυμίζεται ότι ο βουλευτής Χανίων απείχε από την ψήφιση του νομοσχεδίου και είχε διαφωνήσει με την «κομματική πειθαρχία» που είχε επιβάλει ο τότε πρόεδρος του κόμματος Στέφανος Κασσελάκης.
Ο έντονος διάλογος:
Σωκράτης Φάμελλος: Παύλο ένα ζήτημα που έχει δημιουργήσει ερωτήματα. Πρέπει όλοι οι πολίτες να έχουν ατομικά δικαιώματα; Δεν ψήφισες τη θέση για το δικαίωμα στο γάμο, παραβιάζοντας τη θέση μας. Αν ήσουν πρόεδρος, τι θα έκανες γι’ αυτό;
Παύλος Πολάκης: Προφανώς δεν θα έκανα το εγκληματικό λάθος του Κασσελάκη να βάλει κομματική πειθαρχία σε ένα νομοσχέδιο της κυβέρνησης κρατώντας τη δεδηλωμένη Μητσοτάκη. Στην άποψή μου για το νομοσχέδιο για τα ζευγάρια είχα απόλυτο δίκιο. Δεν μπορώ να δεχτώ την παρένθετη μητέρα όχι μόνο για τα ομόφυλα αλλά και για τα ετερόφυλα με μοναδική εξαίρεση αν είναι αδελφή, μητέρα, θεία.
Σωκράτης Φάμελλος: Για την ισότητα σε ρωτάω.
Παύλος Πολάκης: Έχω ζήσει από πολύ κοντά αυτό που έγινε στα Χανιά. Αυτό είναι εμπόριο, σκέτο εμπόριο, όταν το παιδί κόστιζε από το 170.000 μέχρι 250.000 ευρώ, πόσους αφορά αυτό το δικαίωμα, Σωκράτη; Λάθος που κρατήσαμε τη δεδηλωμένη Μητσοτάκη και δεύτερο λάθος ότι θα μπορούσαμε με μια επεξεργασία του συμφώνου συμβίωσης που το ψηφίσαμε και οι δύο.
Σωκράτης Φάμελλος: Είναι πάγια θέση μας η ισότητα;
Παύλος Πολάκης: Ναι
Σωκράτης Φάμελλος: Τότε γιατί δεν το ψήφισες;
Παύλος Πολάκης: Γιατί είναι απλά εμπόριο, στυγνό εμπόριο
Φάμελλος σε Πολάκη: Πόσα λάθη μπορεί να αντέξει ο ΣΥΡΙΖΑ;
Ερώτηση απηύθυνε, στο πλαίσιο του debate μεταξύ των τεσσάρων υποψηφίων προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος προς τον Παύλο Πολάκη σχετικά με τα «λάθη» που ο τελευταίος έκανε σχετικά με το κόμμα.
Συγκεκριμένα, ο Σωκράτης Φάμελλος είπε: «Κανείς δεν θα μπορούσε να διαφωνήσει σε ένα όραμα έντιμης Ελλάδας. Το πρόβλημα όμως είναι ότι πολλές φορές τα λάθη σου και αναφέρομαι από την περίπτωση του κ. Κυμπουρόπουλου, τις συγκρούσεις και τις διαφωνίες ακόμα και με τον Τσίπρα αλλά και το πρόσφατο θέμα με το Στέφανο Κασσελάκη, γίνονται λάθη για το ΣΥΡΙΖΑ και ζημία για την ελληνική κοινωνία. Το ερώτημα είναι πόσα λάθη μπορεί να αντέξει ο ΣΥΡΙΖΑ; Πώς μπορούμε να μην κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να έχουμε ένα σοβαρό και αξιόπιστο κόμμα αύριο;
Απαντώντας στον Σωκράτη Φάμελλο, ο Παύλος Πολάκης είπε: «Θεωρώ ότι τα λάθη τα δικά μου είναι απείρως λιγότερα από αυτά τα οποία πετύχαμε με την δική μου καθοριστική συνεισφορά και όταν ήμασταν κυβέρνηση και όταν ήμασταν αντιπολίτευση, γιατί ο νόμος για την υγειονομική κάλυψη των ανασφάλιστων, η ανάταξη των νοσοκομείων και του ΕΚΑΒ, που ο ΕΟΠΠΥ χρώσταγε 1 δισεκατομμύριο και όταν το παραδώσαμε ήταν 150 και μπορεί να μιλάω μέχρι αύριο ή για την περίοδο της αντιπολίτευσης που ήμουν αυτός που κατά γενική ομολογία σήκωσε ένα τεράστιο μέρος της αντιπολίτευσης στο επιτελικό παρακράτος της Νέας Δημοκρατίας αποκαλύπτοντας όλη την αναδιανομή που έκανε υπέρ των 80 οικογενειών με Πατσίδες κλπ με τις απευθείας αναθέσεις με όλα αυτά που να αναδεικνύει ο Τομέας Διαφάνειας. Και κάποιοι που σήκωναν το φρύδι λέγοντας ότι στον καπιταλισμό πάντα έχουμε σκάνδαλα, ήταν οι ίδιοι που δημιούργησαν το θέμα με τον Κυμπουρόπουλο. Για το θέμα του κ. Κασσελάκη εγώ έθεσα το θέμα ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ πρώτος».
Επίθεση στον Κασσελάκη από Πολάκη και Φάμελλο
Για τους εργαζόμενους στο “Κόκκινο” και στην “Αυγή” είπε ο Νικόλας Φαραντούρης: «Συμπάσχω με τους απλήρωτους εργαζόμενους και έχω μιλήσει από καιρό για το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Μέσων Ενημέρωσης. Το σχέδιο μου βασίζεται σε συγκεκριμένους άξονες, με μία εταιρία συμμετοχών που θα τα ενισχύσει οικονομικά. Δεν διαχειρίστηκα προσωπικά τα ζητήματα αυτά, δεν ήμουν μέρος του προβλήματος. Θέλω να διασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας και τον πλουραλισμό».
Για τα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Γκλέτσος είπε: «Δεν υπήρξε αδυναμία. Στο Συνέδριο ο έκπτωτος πρόεδρος έφερε πάρα πολλούς ανθρώπους για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Από εκεί και πέρα το Συνέδριο έγινε όπως έπρεπε να γίνει. Μπήκαν οι εκλεγμένοι σύνεδροι, ο έκπτωτος δεν μας έκανε την τιμή να μπει μέσα. Δεν είχαμε καμία μομφή. Ο κ. Κασσελάκης αποκλείστηκε γιατί ήθελε να αποκλειστεί. Έκανε “πατσαβούρα” το καταστατικό, μιλάει για “κουκουλοφόρους και μαύρα ταμεία”, δικαιώνει τον αποκλεισμό του».
Για την κατηγορία του Στέφανου Κασσελάκη για τα “μαύρα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ”, ο Παύλος Πολάκης είπε: «Προφανώς και δεν υπήρχαν μαύρα ταμεία. Αυτό που υπήρχε ήταν ένα ψεύτικο “πόθεν έσχες” του Στέφανου Κασσελάκη και εταιρείες που δεν δήλωσε. Φαντάζεστε έναν πρόεδρο κόμματος της Αριστεράς να είναι CEO εταιρειών που έχουν έδρα τις νήσους Μάρσαλ; Παραπλανηθήκαμε και αναγνωρίζω το κομμάτι της ευθύνης που μου αναλογεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι περήφανος γιατί διαχειρίστηκε δισεκατομμύρια δίχως να λείψει ούτε ένα ευρώ».
Για τον γάμο των ομόφυλων είπε: «Προφανώς δεν θα έκανα το εγκληματικό πολιτικό λάθος της κομματικής πειθαρχίας, κρατώντας την δεδηλωμένη του Μητσοτάκη. Επιμένω ότι είχα απόλυτο δίκιο, η βασική μου είναι ότι δεν δέχομαι την τεκνοθεσία με παρένθετη μητέρα. Αυτό είναι σκέτο εμπόριο».
Ο Σωκράτης Φάμελλος είπε ότι όταν διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα που οδηγούσαν στην συρρίκνωση και απαξίωση του κόμματος διαχώρισε την θέση του από την ηγεσία Κασσελάκη. «Υπήρξαν πολλά πολιτικά λάθη και γι΄αυτό έβαλα την προσφυγή στην βάση δίχως μομφή. Ζήτησα να μην γίνει η εκλογή στην βάση στο Συνέδριο του Φεβρουαρίου γιατί υπήρχε μπροστά η μάχη των ευρωεκλογών. Αλλά η προσπάθεια δεν έπιασε τόπο. Αλλά δεν ήξερα πότε θα προδώσει την εμπιστοσύνη του κόμματος ο πρόεδρος», είπε χαρακτηριστικά.
Χαμός στο X με την φράση του Γκλέτσου για τις ανεμογεννήτριες που δεν βγάζουν ρεύμα επειδή δεν έχουν… μπαταρίες
Ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος μπερδεύτηκε και είπε ότι δεν βγάζουν ρεύμα επειδή δεν έχουν… μπαταρίες.
«Ναι, έχουμε σε όλη την Ελλάδα 5.000 ανεμογεννήτριες. Ξέρετε πόσο ποσό βγάζουν αυτές; Ξέρετε πόσο ρεύμα βγάζουν; Μηδέν. Διότι δεν έχουν βάλει ακόμα μπαταρίες (…). Ο κύριος Μητσοτάκης μας λέει ότι θέλουμε ακόμα 25. Δεν έχουν βάλει μπαταρίες. Πουθενά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γκλέτσος.
«Τι εννοείτε ότι δεν παράγεται ρεύμα από τις ανεμογεννήτριες;», ρώτησε ο δημοσιογράφος με τον Απόστολο Γκλέτσο να απαντάει: «Όχι, δεν έχουν μπει μπαταρίες».
Σε αυτό το σημείο παρενέβη o Πάυλος Πολάκης για να διορθώσει τον κ. Γκλέτσο, λέγοντας ότι οι ανεμογεννήτριες δεν αποθηκεύουν ρεύμα, αλλά παράγουν.
«Δεν αποθηκεύεται και δεν χρησιμοποιείται» συνέχισε ο κ. Γκλέτσος. «Στο μείγμα ενέργειας μπαίνουν ΑΠΕ» διευκρίνισε ο κ. Μαγγηριάδης. «Μπαίνουν από τα τζάμια (σ.σ. φωτοβολταϊκά), δεν μπαίνουν από τις ανεμογεννήτριες» κατέληξε ο Απόστολος Γκλέτσος.
Χαμός στο X
Η φράση του Απόστολου Γκλέτσου προκάλεσε χαμό στο X, πρώην Twitter, με τους χρήστες να κάνουν επικά σχόλια για τη συγκεκριμενη απάντηση του ηθοποιού.
Τι είπε για τη δήλωσή του για τους οίκους ανοχής
Ο κ. Γκλέτσος απαντώντας σε ερώτηση στο debate των 4 υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε στην επίμαχη τοποθέτησή του για το θέμα με τους οίκους ανοχής.
Ερώτηση: Θα διαβάσω μια δήλωσή σας από το τελευταίο διάστημα έχει προκαλέσει αίσθηση: «Βεβαίως πρέπει οι οίκοι ανοχής να κάνουν εισαγωγή ιερόδουλων γυναικών από τις χώρες προέλευσής τους, ώστε να ικανοποιούν τις σεξουαλικές τους ανάγκες, γιατί η έλλειψή τους οδηγεί σε βίαιες συμπεριφορές. Τι πιο σωστό, τι πιο ανθρώπινο; Τι πιο αριστερό; Επιμένετε σε αυτή τη δήλωση;
Απάντηση: Όταν αυτό κατ’ αρχήν ετέθη, διότι εκεί που είμαι στην αντιπολίτευση, στη Στερεά Ελλάδα, υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι και υπάρχει ζήτημα διότι όταν φέρνεις τέτοιους ανθρώπους -μιλάω για τις συμφωνίες εργατών, οι οποίοι έρχονται νόμιμα μεταξύ κρατών- για να εργαστούν πρέπει, όταν φέρνεις νέους ανθρώπους να νοιάζεσαι και για τη σεξουαλικότητα τους.
Αλλιώς υπάρχουν ζητήματα. Οπωσδήποτε πρέπει να το κάνεις αυτό. Είναι κάτι το οποίο θα το βρεις μπροστά σου. Το έχουμε δει και μακάρι να να λυθεί και να μην το ξαναδούμε. Πρέπει όμως όταν είσαι και εκεί και θέλεις να κυβερνήσεις, να τα σκέφτεσαι όλα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου